تعداد یارانه بگیران در ایران به 81 میلیون نفر رسید

کدخبر: ۶۷۲۵۲۲
اقتصادنیوز: سال گذشته تعداد ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده اند.
تعداد یارانه بگیران در ایران به 81 میلیون نفر رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یافته های دیوان محاسبات نشان می دهد در سال ۱۴۰۲، حدود ۸۱ میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده اند؛ همچنین ۱۶۰ هزار و ۲۰ نفر از فهرست یارانه بگیران حذف شدند و تعداد ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده اند.

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم ارسال برخط اطلاعات توسط ۵۱ دستگاه و عدم ارسال هیچگونه اطلاعات از سوی ۳ دستگاه و همچنین نقصان اطلاعات ارائه ‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی، امکان استحقاق‌سنجی متقاضیان جهت دهک بندی، با بهره‌برداری از شاخص‌های دقیق، هدفمند و اثربخش فراهم نیست.

خبر مرتبط
افزایش مبلغ یارانه به بن‌بست خورد؛ پشت پرده کسری یارانه‌ها به روایت سازمان هدفمندی

اقتصادنیوز: انتقادها به آخرین لایحه بودجه تدوین شده در دولت ابراهیم رئیسی، حالا در عمل نمایان شده است؛ کسری بودجه شدید در منابع هدفمندی یارانه‌ها که پیش و پس از تصویب قانون بودجه پیش بینی می‌شد و حالا طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفت و گو با «اقتصادنیوز» کسری 47 درصدی این منابع را علنی کرده است؛ منابعی که در حدود 6 ماه نخست سال 1403، تنها 53 درصد از آن وصول شده، و این در حالی است که به گفته حسینی، این رقم پاسخگوی موارد اجتناب‌ناپذیر یارانه‌ای نیست چه رسد به باقی موارد!

این نهاد نظارتی ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون و رسیدگی به تخلفات، اعلام کرد که دستگاه ها باید در جهت برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت، اقدامات لازم در جهت ارسال اطلاعات دقیق و کامل را انجام بدهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید