بررسی «اقتصادنیوز» از اطلاعات سایت کدال نشان می‌دهد

کاهش قیمت این خودرو در بازار/ ایران خودرو خیال متقاضیان را راحت کرد

کدخبر: ۶۷۲۸۶۰
اقتصادنیوز: تولید تارا روند صعودی خود را حفظ کرده است و در مجموع 22 هزار دستگاه انواع تارا از مسیر طرح فروش ایران خودرو روانه بازار می‌شود.
کاهش قیمت این خودرو در بازار/ ایران خودرو خیال متقاضیان را راحت کرد

به گزارش اقتصادنیوز، تولید تارا در پایان مرداد 1403 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد حدود 68 درصدی را داشته است و براساس اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی‌ها سال گذشته حدود 16 هزار و 100 دستگاه انواع تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. تیراژ تولید این خانواده خودرویی در پایان دومین ماه از فصل تابستان با رشد تیراژ حول و حوش 11 هزار دستگاهی به حوالی 27 هزار و 100 دستگاه رسید.

ایران خودرویی‌ها در حال حاضر دو عضو خانواده تارا را در خط تولید دارند. تارا V1P با گیربکس دستی و تارا  V4 LX با گیربکس اتوماتیک محصولاتی است که ایران خودرویی‌ها تولید می‌کنند. به گزارش اقتصادنیوز، این دو خودرو پیش از این با نام‌های تارا V1 و تارا V2 تولید می‌شدند اما در پی بحث ارتقای استانداردهای خودرویی که از سوی سازمان ملی استاندارد مطرح و به خودروسازان ابلاغ شد، مدیران ایران خودرو مجبور شدند برای حفظ خانواده تارا در سبد محصولاتی خود تغییراتی را در این دو محصول ایجاد کنند. ایجاد این تغییرات نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها برنامه بلند مدتی برای حذف تارا دارند.

آبی‌های جاده مخصوص در جدیدترین طرح فروش خود هر دو عضو خانواده تارا را به متقاضیان عرضه کردند. به گزارش اقتصادنیوز، آن طور که اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی‌ها از تیراژ عرضه در اولویت طرح فروش خود بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می‌دهد، در مجموع 22 هزار دستگاه انواع تارا از مسیر این طرح فروش روانه بازار خودرو می‌شود. برنامه تولید و عرضه این تعداد تارا با توجه به تیراژ کل 117 هزار و 200 دستگاهی در این طرح فروش نشان می‌دهد آبی‌های جاده مخصوص حول و حوش 18 درصد از تیراژ عرضه را در قالب دو عضو خانواده تارا به بازار تزریق می‌کنند.

سهم تارا V1P با گیربکس دستی 12 هزار دستگاه و سهم تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک 10 هزار دستگاه بود. افزایش آمار تولید تارا در پایان مرداد 1403 به نسبت مرداد 1402 تا حد زیادی خیال متقاضیانی که برای خانواده تارا در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو اقدام کرده بودند، راحت کرد. قیمت بازاری تارا V1P با گیربکس دستی حدود 755 میلیون تومان و قیمت مدل اتوماتیک این خودرو نیز حوالی 925 میلیون تومان است.

براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد انتشار خبر عرضه دو عضو خانواده تارا در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو تا حد زیادی توانسته روی قیمت‌های بازاری این خودروها اثر گذاشته و آن‌ها را کاهشی کند. ایران خودرویی‌ها در صورت های مالی خود به طور مشخص اعلام نکردند که تولید چند دستگاه تارا را در سال جاری هدف گذاری کردند اما به نظر می‌رسد با این دست فرمان تیراژ تارا در پایان سال جاری به حوالی 60 هزار دستگاه برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید