شوک خاورمیانه به قیمت نفت

کدخبر: ۶۷۴۵۳۲
اقتصادنیوز: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به احتمال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه نفت این منطقه، افزایش یافت.
شوک خاورمیانه به قیمت نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، ۶۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا برای تحویل در نوامبر، با ۶۴ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در معاملات روز جمعه تحت تاثیر کاهش نرخ بهره در آمریکا و کاهش عرضه نفت آمریکا پس از توفان گرمسیری فرانسین، افزایش یافته بودند. قیمت نفت هفته گذشته برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی اظهار کرد: دورنمای اقتصادی ضعیف‌تر چین و آمریکا، رشد بیشتر قیمت نفت را محدود کرده است. تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، افزایش یافته و در صورت تشدید بیشتر، می‌تواند از قیمت نفت حمایت کند. با این حال، رشد قیمت‌ها تا حدودی حساب شده تر بوده است که منعکس کننده ملاحظات در خصوص تاثیر واقعی مناقشات بر عرضه نفت است زیرا تحولات اخیر این منطقه تاکنون تاثیر چندانی بر عرضه نفت نداشته است.

حزب الله لبنان روز یکشنبه، به تلافی بمباران شدید رژیم صهیونیستی، راکت‌هایی را به شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد. این درگیری‌ها پس از جنایت انفجار پیجرها و واکی تاکی‌ها در لبنان، شدت گرفته است.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار فیلیپ نووا، در یادداشتی گفت: هر چند هر دو شاخص نفت در هفته گذشته تحت تاثیر کاهش نرخ بهره در آمریکا، بیش از چهار درصد صعود کردند اما تقاضای ضعیف‌تر چین، رشد قیمت‌ها را محدود نگه داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، فدرال رزرو آمریکا، چهارشنبه گذشته، نرخ بهره را نیم درصد کاهش داد که کاهش بزرگتر از حد انتظار برخی بود. کاهش نرخ بهره، فعالیت اقتصادی و تقاضا برای انرژی را تقویت می‌کند اما تحلیلگران و فعالان بازار، نگران هستند که بانک مرکزی شاید این اقدام را به دلیل ضعیف شدن بازار کار انجام داده است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید