دور دنیا

پیشروی قیمت درهم امارات و لاری گرجستان؛ لیر ترکیه صعود کرد/ کف و سقف حقوق در عمان چقدر است؟

کدخبر: ۶۷۵۳۱۸
اقتصادنیوز: بازار ارز در آخرین روز کاری هفته شاهد افزایش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و لیر ترکیه هم 1780 تومان قیمت گذاری شد تا 40 تومان گران شده باشد.
پیشروی قیمت درهم امارات و لاری گرجستان؛ لیر ترکیه صعود کرد/ کف و سقف حقوق در عمان چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز، وضعیت بازار کسب و کار همواره در صدر اولویت افرادی که تصمیم به مهاجرت به کشور دیگری را دارند قرار دارد و بسیاری مقصد مدنظر خود را ناظر به این موضوع انتخاب می کنند تا بتوانند در رفاه بیشتری به امرار معاش خود بپردازند. امروز در آخرین دور دنیای هفته اول مهر بنا داریم تا به بازار کار یکی از مقاصد جدید و البته پرطرفدار در میان ایرانیان یعنی عمان سری بزنیم و مروری بر مشاغل و درآمدهایشان در این کشور داشته باشیم. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هنوز مقصد سفر خود را انتخاب نکرده اید؛ بهتر است دست نگه دارید و تصمیم گیری خود را به پس از مطالعه این گزارش موکول کنید.

گزارش های منتشر شده در رسانه های رسمی عمان، از تنوع فرصت‌های شغلی در عمان در بخش‌های مختلف خبر می دهد. بازار کار عمان انعطاف پذیر است و حقوق ها پس از نوسانات ناشی از تغییرات اقتصادی تثبیت شده است. براساس داده های اخیر، متوسط ​​حقوق در عمان تقریباً 1800 ریال (واحد پول رسمی عمان) در ماه است. با این حال، این رقم بسته به صنعت، صلاحیت ها و تجربه افراد می تواند بسیار متفاوت باشد.

صنایعی مانند نفت و گاز، بهداشت و درمان و امور مالی همچنان حقوق رقابتی ارائه می دهند. به عنوان مثال، بخش نفت و گاز به دلیل سهم قابل توجهی که در اقتصاد ملی این کشور دارد، یکی از پردرآمدترین صنایع است که بر میانگین حقوق در عمان تأثیرگذار است.

عمانی ها حق دریافت حداقل دستمزد 325 ریال در ماه را دارند. حداقل حقوق برای افراد خارج از کشور با توجه به شرایط قرارداد کار و صنعتی که فرد در آن کار می کند تا حدودی نسبی است. همچنین متخصصان و مدیران صنایعی مانند نفت و گاز می توانند ماهانه بیش از هفت هزار ریال درآمد داشته باشند. به عنوان مثال، یک مدیر ارشد پروژه که مسئول یک پروژه نفتی است ممکن است کمتر از 10 هزار ریال در یک ماه درآمد کسب کند.

متوسط ​​حقوق در عمان هم حدود 1500 ریال در ماه است. این بدان معناست که نیمی از جمعیت کمتر از این مقدار درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیشتر. میانگین حقوق در عمان در سطح متوسط ​​تصویر روشنی از درآمد معمولی ارائه می دهد.

مقایسه حقوق عمان با کشورهای همسایه مانند امارات، قطر و عربستان سعودی، از حقوق نسبتا قابل قبول این کشور خبر می دهد. به عنوان مثال، یک مدیر ارشد فناوری اطلاعات در عمان ممکن است پنج هزار ریال درآمد داشته باشد اما در دبی چنین سمتی حقوقی حدود شش هزار ریال دریافت می کند. اختلاف حقوق در عمان با کشورهای نامبرده شده تفاوت چندانی ندارد اما با اختلاف بسیار کمی مبلغ حقوق در عمان پایین تر است.

حال که صحبت از میانگین حقوق در عمان و واحد پول رسمی این کشور به میان آمد، بهتر است وقت را تلف نکرده و سری به بازار ارز تهران بزنیم تا از آخرین قیمت ریال عمان آگاه شویم.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار 5 مهر 1403

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از رشد ارزش دو هزار و 320 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 158060 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق در جریان معاملات بازار ارز تهران همچنان به مانند روزهای گذشته مسیری جز ثبات را دنبال نکرده است و با حفظ ثبات 45 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب صعودی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و با رشد 520 تومانی که داشته است، 35660 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 0.59 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

منات آذربایجان

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان امروز افزایش قیمت را تجربه کرد و 158 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد. هر درام رشد سه تومانی را تجربه کرد.

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افزایش را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایان امروز 1780 تومان قیمت گذاری شد تا 40 تومان گران شده باشد.

ریال عمان

قیمت درهم امارات امروز

امروز قیمت درهم امارات هم در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران بالا رفت و با رشد 92 تومانی که داشت؛ به 16508 تومان رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند صعودی حاکم بر ارزها، بالا رفت. هر لاری عصر امروز 22410 تومان قیمت خورد تا رشد ارزش 310 تومانی را تجربه کرده باشد.

لاری گرجستان

آخرین نرخ بات تایلند

قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار افزایش حرکت کرد و 16 تومان بالا رفت. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1861 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی شیب صعودی را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 170 تومان گران شد و 14610 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات پنجمین روز از پاییز 1403 پیام آور خبری تازه برای معامله گران بود و قیمت ارزها خلاف آنچه روز چهارشنبه تجربه کرده بودند، بالا رفت و دینار عراق تنها نرخ بدون تغییر امروز معاملات بود. معامله گران فنی معتقدند نوسانات دلار که به کانال 60 هزار تومان ورود کرد بر روند بازار ارز اثرگذار بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید