خبر مهم مجلس برای بازنشستگان/ پرداخت یک‌ میلیون تومانی ادامه دارد؟

کدخبر: ۶۷۶۳۵۳
اقتصادنیوز: طبق اعلام نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی فعلاً روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق را ادامه خواهند داد.
خبر مهم مجلس برای بازنشستگان/ پرداخت یک‌ میلیون تومانی ادامه دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، جعفر قادری نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به رویکرد دولت در زمینه اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در این زمینه، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید دارند که حدود ۷۳۵ همت در بودجه عمومی و هدفمندی یارانه ها کسری داریم و در موضوع ۶۰ همتی که در همسان سازی حقوق بازنشستگان بر آن تاکید شده، منابع پاسخگو نیست.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت، اگر بنا باشد متناسب با حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق مذکور را مدنظر قرار دهیم، آنهایی که حقوق بالایی دریافت می‌کنند، حقوقشان شدیداً افزایش پیدا کرده و حقوق بگیران پایین چیزی دستگیرشان نمی‌شود و شاید نیاز باشد تعدیل‌هایی در این بخش صورت گیرد.

خبر مرتبط
انتقادات به تاخیر در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بالا گرفت/ یک نماینده: تخلف قانونی است

اقتصادنیوز: یک نماینده مجلس تاکید کرد: اجرا نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تخلف قانونی است.

البته پیش از هر کاری دیدگاه‌های دولت در این بخش، باید به مجلس آورده و در مجلس تصمیم گیری شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال مسئولین سازمان برنامه و بودجه تاکید داشتند که فعلا روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان سازی حقوق را ادامه خواهند داد تا در فرصتی دیگر، هم وضعیت تامین منابع به درستی صورت گرفته و هم در رابطه با اصلاحات آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اگر دولت در این بخش لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد و قصد اصلاح مصوبات مجلس در این بخش‌ها را داشته باشد دیگر نمی‌توان نام این مصوبه را همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشت، ادامه داد: در این صورت اسم این فرایند و دیدگاه، حمایت از گروه‌های کم درآمد بازنشسته خواهد بود که بحثی جداست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید