بازار بورس دچار رکود است/ شورای عالی بورس نباید پنهان عمل کند+ فیلم

کدخبر: ۶۷۶۸۲۰
اقتصادنیوز: فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در برنامه «نبض بورس» می گوید: سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر باید با توجه به شرایط بازار واکنش سریع‌تر و کارشناسی‌تری نسبت به گذشته نشان دهد.
بازار بورس دچار رکود است/ شورای عالی بورس نباید پنهان عمل کند+ فیلم

به گزار ش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، او معتقد است که در حال حاضر با افزایش محدودیت‌ها، مانند کاهش دامنه نوسان به یک درصد، بازار به نوعی دچار رکود شده است و حجم معاملات افت کرده است.

آقابزرگی ادامه می دهد: این محدودیت‌ها مانع نقدشوندگی و رشد بازار می‌شود. برخی نمادها پتانسیل رشد دارند، اما به دلیل محدودیت‌های نوسان نمی‌توانند به درستی عمل کنند. همچنین، نبود شفافیت در جلسات شورای عالی بورس و عدم اطلاع‌رسانی مناسب از تصمیمات، یکی از ضعف‌های عمده سازمان بورس است.

او به طور کلی، پیشنهاد می‌دهد که دامنه نوسان افزایش یابد و سیاست‌های حمایتی برای سهامداران خرد اجرا شود تا بازار شفاف‌تر و نقدشوندگی آن افزایش یابد.

به گفته آقابزرگی، سازمان بورس باید تصمیمات راهبردی و اطلاعات مرتبط با بازار را شفاف‌تر منتشر کند تا اعتماد عمومی افزایش یابد. مطالبه‌گری فعالانه و شفافیت در بیان مشکلات بازار سرمایه می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند. لازم است که سازمان بورس به عنوان نهادی مستقل عمل کند و در برابر تصمیماتی که به نفع برخی افراد است، همسو نشود.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است جلسات منظم با فعالان بازار سرمایه و تقویت نهادهای خودانتظام، مانند کانون سهامداران حقیقی و کانون‌های مالی، می‌تواند به بهبود تعاملات و تصمیم‌گیری‌ها در بازار کمک کند.

خبر مرتبط
بازدهی بورس هفته/ خروج پول هفتگی رکورد زد+ نمودار

اقتصادنیوز: بازار سرمایه هفته دوم مهرماه را در حالی پشت سر گذاشت که ریسک‌های سیاسی در اوج بود و از طرفی اظهارنظرهای ضدونقیض پیرامون نرخ دلار نیمایی نیز بر ابهامات افزود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید