سرانه مصرف آبزیان برای هر ایرانی چند کیلو است؟

کدخبر: ۶۷۸۹۹۵
اقتصادنیوز: رئیس سازمان شیلات ایران ابراز امیدواری کرد که سرانۀ مصرف آبزیان برای هر ایرانی از ۱۴کیلوگرم به ۱۷ کیلوگرم ارتقا یابد.
سرانه مصرف آبزیان برای هر ایرانی چند کیلو است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سید حسین حسینی، عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین بازارچه و مراکز آموزش طبخ آبزیان غرب کشور در خرم‌آباد، گفت: توسعۀ آبزی‌پروری در کشور جزو برنامه‌های در اولویت سازمان شیلات است.

او با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی برای مصرف آبزیان اضافه کرد: ایجاد بازارچه‌های تخصصی و حذف واسطه‌ها برای فروش آبزیان را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه متوسط مصرف آبزیان در لرستان هفت کیلوگرم است، ادامه داد: جشنواره‌هایی را برای ترغیب مردم این استان به مصرف آبزیان باید برگزار کنیم.

حسینی با تأکید به اینکه ما باید سهم آبزی‌پروری را در کنار پروتئین‌های قرمز و طیور در سفره مصرفی بالا ببریم، یادآور شد: امیدواریم که در برنامه هفتم توسعه سهم پروتئین مصرفی به 12گرم پروتئین روزانه ارتقا یابد.

خبر مرتبط
رشد صادرات آبزیان در سال جاری/ ۶۰ درصد دنیا مقصد محصولات ایران

اقتصادنیوز: دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ضمن اشاره به اینکه تولید میگو نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اظهار کرد: در پنج ماهه ۱۴۰۲ حدود ۵۴ هزار و ۴۰۰ تن صادرات محصولات آبزیان انجام شد که در همین بازه زمانی طی سال جاری صادرات به ۷۱ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته که ۳۱ درصد رشد وزنی صادرات داشتیم.

او با اذعان به اینکه امنیت غذایی با شاخص‌هایی مانند در دسترس‌بودن، خوداتکایی و فراوانی محصولات غذایی حاصل می‌شود، تأکید کرد: ما باید سرانۀ مصرف آبزیان را از 14 کیلوگرم به 17 کیلوگرم ارتقا دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید