نرخ بهره در اروپا کاهش می یابد؟

کدخبر: ۶۷۹۲۳۱
اقتصادنیوز: بانک مرکزی اروپا احتمالا در هفته پیش‌رو با کاهش نرخ بهر‌ه‌ای که سیاستگذاران تنها یکماه پیش آن را رد می‌کردند تلاش جهانی برای تسهیل پولی را پیش خواهد برد.
نرخ بهره در اروپا کاهش می یابد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اقتصاددان، سومین کاهش 0.25 واحد درصدی نرخ بهره بانک مرکزی اتحادیه اروپا را محتمل می‌دانند، که خبر از شتاب در روند تسهیل پولی از سوی مقامات آن می‌دهد که می‌خواهند ضربه طولانی شدن نرخ‌های بهره بالا بر رشد اقتصادی را مهار کنند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس مطبوعاتی که پس از جلسه روز پنج شنبه برگزار می‌شود احتمالا هم درباره مسیر کاهش‌های بیشتر نرخ بهره و هم تغییراتی که نسبت به جلسه ماه قبل صورت گرفته است مورد سوال قرار خواهد گرفت.

خبر مرتبط
سقوط صنعت خودروی اروپا/ رکودی عمیق در راه است

اقتصادنیوز: هشدارهای صادرشده از طرف شرکت‌های خودروسازی از جمله فولکس واگن و استلانتیس در مورد افت سودآوری، این نگرانی را ایجاد کرده که صنعت خودروی اروپا وارد دوره‌ای از رکودی عمیق‌تر و طولانی‌تر خواهد شد.

درحالی که تنها پنج هفته از جلسه قبلی بانک مرکزی اروپا می‌گذرد و داده‌های جدید زیادی در دست نیست، به‌نظر می‌رسد مقامات بانک مرکزی احتیاط اخیر خود درباره ماندگاری فشارهای تورمی را کنار خواهند گذاشت تا به داده‌های نظرسنجی پاسخ دهند که نشان دهنده رکود در اقتصاد بخش خصوصی بوده است.

چنین گزارشاتی تاثیر مهمی در بازارهای مالی داشته‌اند، بطوری که شتاب در کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا تا حد زیادی در بازارها پیش بینی شده است.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «بانک مرکزی اروپا در آستانه تصمیم مهم پولی؛ ترمز نرخ بهره را رها می‌شود؟» بخوانید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید