خبر مهم فرزانه صادق درباره ایران و آذربایجان

کدخبر: ۶۷۹۳۴۹
اقتصادنیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت: لازم است نقشه راه دستیابی به هدف ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان تهیه شود.
خبر مهم فرزانه صادق درباره ایران و آذربایجان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر) طی دیدار و مذاکره با شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر آذربایجان با بیان اینکه توسعه ارتباط با جمهوری آذربایجان از اهمیت و جایگاه بالایی در سیاست خارجی ایران برخوردار است، گفت: گسترش روابط ایران و آذربایجان در آینده و نزدیک در راستای منافع دو کشور بیش‌از پیش ارتقا خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، افزود: آمادگی داریم تا مناسبات دو کشور را در همه بخش‌ها توسعه دهیم.

خبر مرتبط
رئیس جمهور با معاون نخست وزیر آذربایجان دیدار کرد/ پزشکیان: باز شدن پای کشورهای دیگر به منطقه را صلاح نمی‌دانیم

اقتصادنیوز: رئیس جمهور بر احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تأکید کرد و اظهار داشت: باز شدن پای کشورهای دیگر به منطقه را به صلاح کشورهای این منطقه نمی‌دانیم.

وی افزود: آماده‌ایم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را

در تهران برگزار کنیم تا همه زمینه‌های همکاری مرور شود و خوشبختانه همکاری در تمام زمینه‌های حمل و نقل و لجستیک و همینطور در پروژه‌های زیرساختی به طور مستمر در جریان است.

صادق تاکید کرد: برای ساخت راه آهن رشت - آستارا اقدامات لازم را لحاظ کردیم تا نقطه عطفی برای توسعه کریدور شمال - جنوب باشد و مشارکت آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی منتهی به این مسیر اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های مرزی موجود در بخش جاده‌ای پیشنهاد می‌کنم میزان پذیرش ناوگان به‌صورت روزانه در مرز آستارا به هزار دستگاه در بیله سوار ۸۰۰ دستگاه، در جلفا به ۷۰۰ دستگاه و در پل‌دشت به ۶۰۰ دستگاه افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران و مسکن هیئت دولت افزود: لازم است تفاهم نامه جامعی در خصوص همکاری دو کشور در بخش حمل و نقل تهیه شود تا همان طور که زیر ساخت‌ها توسعه می‌یابد، جریان حمل و نقل نیز سرعت داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: می‌توانیم ظرف ۱ ماه آینده ترتیب برگزاری جلسه و تهیه این تفاهم نامه را بدهیم؛ همچنین لازم است نقشه راه دستیابی به هدف ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا بین دو کشور در سال تهیه شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید