هدف گذاری میزان صادرات نفت در بودجه ۱۴۰۴ اعلام شد

کدخبر: ۶۸۱۴۷۳
اقتصادنیوز: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه دولت، پایه‌های مالیاتی خود را در بودجه سال ۱۴۰۴ افزایش نداده است، گفت: قرار است یک میلیون و ۷۸۰ هزار بشکه در روز نفت صادر شود.
هدف گذاری میزان صادرات نفت در بودجه ۱۴۰۴ اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مهرداد لاهوتی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که سهم مالیات در بودجه سال آینده چه میزان است، گفت: مالیات در سال گذشته هزار و 221 هزار میلیارد تومان بود که دولت آن را 39 درصد افزایش داده است و تبدیل به هزار و 700 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با یادآوری این موضوع که دو منبع بزرگ درآمدی دولت در بودجه هر سال، نفت و مالیات است، اظهار کرد: امسال دولت نفت را از نظر میزان بشکه و قیمت تغییر داده است و طبق بودجه قرار است یک میلیون و 330 هزار بشکه صادر کند و صادرات 450 هزار بشکه هم توسط نیروهای مسلح انجام می‌شود. فروش نفت، حدود 580 هزار میلیارد تومانی است که با میعانات گازی سال گذشته پیش بینی شده بود و در واقع همان عدد بودجه سال جاری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه دولت، پایه‌های مالیاتی خود را در بودجه سال 1404 افزایش نداده است، بیان کرد: دولت به سراغ جلوگیری از فرار مالیات‌ها، مالیات‌های وصول نشده و معوقه خواهد رفت تا از این طریق درآمد مالیاتی خود را افزایش دهد. اعتقاد دارم دولت برای دستیابی به این هدف، راه هم دارد و این مالیات‌ها قابل وصول هستند.

وی با تاکید بر این که در وصول مالیات‌ها باید دقت لازم صورت بگیرد، عنوان کرد: البته تا حدودی این امر انجام شده است و به عنوان مثال معافیت مالیاتی برای افراد حقوق بگیر دولت تا سقف 12 میلیون تومان بود اما امسال به 24 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. برای افرادی که در مشاغل دولتی کار نمی‌کنند تا 28 میلیون و 800 هزار تومان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که بقیه اعداد مالیاتی پلکانی شده است گفت: مالیات حقوق افراد شاغل غیر دولتی از 28 میلیون و 800 هزار تا 36 میلیون تومان 10 درصد است. از 36 میلیون تا 45 میلیون تومان 15 درصد و از 45 میلیون تا 60 میلیون تومان 20 درصد مالیات گرفته می‌شود. از 80 میلیون تومان به بالا هم مشمول مالیات 30 درصد خواهد بود.

لاهوتی با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته اظهار کرد: از هزار و 700 هزار میلیارد تومان مالیات تعیین شده، مجموعه مالیاتی که اصناف پرداخت می‌کنند 50 تا 60 همت (هزار میلیارد تومان) است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از ورود و خروج سرمایه به بورس

      اقتصادنیوز: پرونده معاملات بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت با خروج هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان دیگر در سمت منفی تابلو…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید