گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر؛

افت 33 درصدی معاملات بورس با اعمال محدودیت نوسان قیمت+ نمودار

کدخبر: ۶۴۱۲۷۳
اقتصادنیوز: روند تغییرات میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر ریزشی بود. ناظران علت اصلی آن را اعمال محدودیت یک درصدی نوسان قیمت سهام می‌دانند.
افت 33 درصدی معاملات بورس با اعمال محدودیت نوسان قیمت+ نمودار
به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد 33 درصد کاهش یافت. 
در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 5 هزار و 766میلیارد تومان افزایش یافت و روز یکشنبه با اعمال محدودیت نوسان قیمت، ارزش معاملات خرد سهام هزار و 889 میلیارد تومان شد.

 ارزش معاملات در روز دوشنبه به 2 هزار و 654 میلیارد تومان افزایش یافت. روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 816 میلیارد تومان رسید. در روز چهارشنبه نیز ارزش معاملات خرد سهام با افت 31 درصدی به رقم 2 هزار و 621 میلیارد تومان کاهش یافت.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 3 هزار و 349 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 981 میلیاردی هفته پیشین، افت 33 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد فزر بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای خودرو، وبملت، شپنا و ثفارس در رتبه‌های بعدی بودند. 

نماد ذوب نیز بیشترین حجم معاملات را داشت و نمادهای وبملت، شستا، خودرو و وتجارت در رده‌های بعدی قرار داشتند. 

روز یکشنبه نمادهای فزر، وبملت، وغدیر، فملی و نوری بیشترین ارزش معاملات را داشتند. نمادهای وبملت، ذوب، وتجارت، شگستر و فملی نیز بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

روز دوشنبه نیز بیشترین ارزش معاملات به نمادهای ذوب، فملی، ثفارس، فاذر و فن افزار تعلق داشت. در جدول حجم معاملات نمادهای ذوب، شستا، فاذر، وبصادر و وبملت بودند.  

روز سه‌شنبه بیشترین ارزش معاملات به نماد وبملت تعلق داشت و فولاد، خودرو، فملی و شپنا در رتبه‌های بعدی بودند. بیشترین حجم معاملات نیز به ذوب اختصاص داشت و وبملت، شستا، خودرو و فولاد در پی آن بودند. 

در آخرین روز معاملاتی هفته، نمادهای کگل، وبملت، خودرو، خگستر و آریا بیشترین ارزش و نمادهای کگل، ذوب، وبملت، شستا و خودرو بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید