گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام

ریزش بزرگان شاخص بورس را قرمز کرد+‌ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۷۱۷۸۳
اقتصادنیوز: امروز نمادهای فارس، فولاد، وغدیر و فملی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
ریزش بزرگان شاخص بورس را قرمز کرد+‌ اینفوگرافیک
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه 20 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 7 هزار و 749 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 88 هزار و 301 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 534 واحدی در رقم 668 هزار و 691 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 56 واحد رشد کرد به رقم 21 هزار و 414 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 425 واحد به سطح 115 هزار و 556 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، فولاد، وغدیر و فملی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، وبصادر و رمپنا نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، خاور و تجلی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای حسینا، کگهر و سپیدار بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، خنور و شصدف بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات‌ بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 26 هزار و 144 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 18 هزار و 534 میلیارد تومان بود که 71 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افت 15 درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم 3 هزار میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 170 نماد صف خرید داشتند و 105 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 931 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 32 درصدی به رقم 395 میلیارد تومان رسید.

030620

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید