بررسی «اقتصادنیوز» از معاملات این هفته بازار سهام

پیش‌بینی بازار سهام هفته/ خانه تکانی بورس تهران با ورود رئیس جدید به بازار سرمایه+ نمودار

کدخبر: ۶۷۲۲۰۵
اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش 3 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و ورود 81 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی به سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 83 صدم درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 1.79 درصد بالا‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.
پیش‌بینی بازار سهام هفته/ خانه تکانی بورس تهران با ورود رئیس جدید به بازار سرمایه+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران در روز ابتدای این هفته با محدودیت سه درصدی دامنه نوسان، شاهد خروج 96 میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و افزایش 81 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 3 همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در سطح 3 هزار و 57 میلیارد تومانی قرار گرفت. ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه تراز 3 هزار و 566 میلیارد تومانی را تجربه کرد. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 3 درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح 3 هزار و 294 میلیارد تومانی پایین آمد اما در تمام روز‌های معاملاتی هفته سطح 3 همتی را حفظ کرد و از نوسانات کمتری برخوردار بود.

در هفته آخر مردادماه، پس از 16 هفته شاهد ورود پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بودیم و اولین هفته شهریورماه، بار دیگر خالص جریان پول حقیقی منفی شد اما در این هفته و هفته قبل نیز شاهد ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بودیم. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 109 هزار و 300 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 84 هزار و 159 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 0.83 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 1.79 درصد افزایش داشت و در تراز 673 هزار و 548 واحدی ایستاد.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز چهارمین هفته شهریور‌ماه

بورس تهران هفته چهارم شهریور ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 670 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بازار سهام در این هفته شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است. بورس تهران که هفته‌های متوالی با رشد تراز شاخص کل و قهر سرمایه حقیقی با نماد‌های سبک مواجه بوده است؛ در این هفته روند معاملاتی کاملا متفاوتی را طی کرده است. بازار سهام در این هفته شاهد رشد تراز شاخص هم‌وزن و فتح سطح مقاومتی 670 هزار واحدی بوده است؛ در حالی که سطح حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل از دست رفت. با وجود ریزش شاخص کل بورس تهران؛ برآیند جریان پول حقیقی در این هفته مثبت بوده و هم‌زمان با ورود پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی، شاهد افزایش مالکیت حقیقی در میان صندوق‌های درآمد ثابت نیز بوده‌ایم. از سوی دیگر ارزش معاملات خرد روزانه بازار سهام یکی از با ثبات‌ترین هفته‌های سال جاری را طی کرده و نوسانات اندکی داشته است. این معیار در سه روز معاملاتی هفته دوم شهریور ماه، از سطح 2 همتی تا 4 همتی نوسان داشت.

030622

با این اوصاف احتمال افزایش اندک ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با رشد تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد. بورس تهران در صورت عدم تشدید تنش‌های خاورمیانه می‌تواند بازدهی مثبتی را در هفته آتی تجربه کند و عقب ماندگی اخیر خود را تا حد اندکی جبران کند و در این هفته احتمال رشد تراز بیشتر شاخص کل با توجه به اصلاح این هفته شاخص‌سازان وجود دارد و احتمال تداوم ورود پول حقیقی به بازار سهام نیز بالا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ شهریور

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید