3 راهکار کلیدی برای جهش صادرات غیرنفتی

کدخبر: ۶۸۰۴۷۳
اقتصادنیوز: تسهیل فرآیندهای صادراتی، توسعه تجارت آزاد و ترویج صادرات، سه راهکار اصلی برای ایجاد تحول در صادرات غیرنفتی کشور هستند که در روز ملی صادرات مورد تاکید قرار گرفتند. این سه راهکار می‌توانند مسیر جدیدی را برای توسعه و جهش صادرات کشور فراهم کنند.
3 راهکار کلیدی برای جهش صادرات غیرنفتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، فعالان اقتصادی از مسیر جدید با عنوان سه گانه‌های جهش و توسعه صادرات غیرنفتی یاد می‌کنند و امیدوارند با دستورات ریس جمهور این مسیر جدید بتواند رشد صادرات را به همراه داشته باشد. رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت در این نشست با اشاره به اینکه سه‌گانه تسهیل فرآیندها می‌تواند جهش صادرات را به همراه داشته باشد،‌ از انباشت مقررات‌ زائد که دست صادرکنندگان را بسته است انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، محمدعلی دهقان دهنوی در ادامه به این نکته اشاره کرد که با نگاه وفاق‌آمیز بین  دستگاه‌های نظارتی و مشورتی بخش‌خصوصی و تسهیل فرآیند رفع مقررات مخل و زائد، می‌توان فضای بهتری در فضای صادرات کشور ایجاد کرد که این مهم با سه کلید توسعه تجارت آزاد، کاهش تعرفه‌های تجاری و تقویت تولید رقابت‌پذیر امکان‌پذیر است.

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت در ادامه به این نکته اشاره کرد که ترویج صادرات‌محوری، بهره‌وری از توسعه صادرات در لایحه‌ها و طرح‌های خرد و کلان کشور باید دیده شود.

وی ادامه‌داد: تقدیر از تلاش‌گران عرضه تجارت خارجی، بهانه‌ای است برای یادآوری این موضوع که مسیر رشد اقتصادی کشور و توسعه و تقویت تولید رقابت‌پذیر در مسیر رفاه و آبادانی کشور از طریق توسعه صادرات محقق می‌شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز، تصریح‌کرد: فرآیند انتخاب صادرکنندگان از ماه‌های قبل در کمیته ملی انتخاب صادرکنندگان آغاز شد؛ این کمیته متشکل از نمایندگان دولتی، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اتاق تعاون ایران بود. در این کمیته تدوین شاخص‌های ارزیابی ثبت‌نام در سه گروه، کالایی، خدمات و فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید