رصد «اقتصادنیوز» از بازار خودروهای داخلی

حرکت سینوسی اطلس در بازار خودرو/ کاهش 20 میلیونی قیمت این خودرو+ جدول

کدخبر: ۶۶۴۴۴۶
اقتصادنیوز: بازار خودرو امروز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و اکثر خودروهای داخلی و مونتاژی افت قیمت داشتند.
حرکت سینوسی اطلس در بازار خودرو/ کاهش 20 میلیونی قیمت این خودرو+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز، روند کاهش قیمت از روز گذشته در بازار خودرو شکل قابل توجهی به خود گرفته است و امروز هم شاهد تداوم این روند در جریان معاملات بودیم. به گفته فعالان بازار تداوم کاهش نرخ دلار در افت قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی اثرگذار بوده است. در کنار دلار بازارهای موازی هم امروز شکل کاهشی داشتند که این امر نیز بازار خودرو را بی نصیب نگذاشت.

فعالان بازار خودرو به این نکته نیز اشاره می کنند که بالا و پایین شدن قیمت خودرو در بازار موجب شده است تا همچنان شاهد کاهش معاملات باشیم.

بررسی اقتصادنیوز از بازار نشان می‌دهد بیشترین کاهش قیمت امروز به «هایما S7پلاس» رسید و این خودرو افتی 20 میلیون تومانی داشت و «اطلس» هم به شکل نوسانی خود ادامه و امروز رشد 5 میلیونی را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس 6 دنده توربو»، «پژوi  207اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار امروز 925 میلیون تومان قیمت خورد و افت 3 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» هم 885 میلیون تومان قیمت خوردو کاهش 6 میلیون تومانی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7پلاس» هم کاهشی 20 میلیونی در بازار داشت و یک میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 918 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی3 میلیون تومانی داشت. «رانا پلاس» هم در بازار 620 میلیون تومان قیمت خورد و افت 2 میلیونی داشت و «پژو پارسLX» مدل 1402 هم امروز و 845 میلیون تومان قیمت خورد.

اقتصاااد 15

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل 1402،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار 715 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت 5 میلیون تومانی را تجربه کرد. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» مدل 1402 در بازار 424 میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد و کاهش یک میلیون تومانی داشت و افت قیمت  «کوییک‌R اتومات» هم به 3 میلیون رسید و این خودرو 555 میلیون تومان رسید. «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 415 میلیون تومان قیمت‌ خورد و افتی 3 میلیونی رو تجربه کرد. به گزارش اقتصادنیوز بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 424 میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد و افت 3 میلیون تومانی داشت. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد «اطلس» خلاف جهت در بازار امروز  540 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 5 میلیونی داشت.

اقتصاد 15

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید