فوری/کاخ سفید اولتیماتوم داد/انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود

کدخبر: ۶۱۱۶۵۷
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود.
فوری/کاخ سفید اولتیماتوم داد/انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز گفت: زمان تعیین شده‌ای برای آتش‌بس در غزه مشخص نشده و قطر آغاز آتش‌بس را اعلام می‌کند اما انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود.

چگونه جنگ غزه برای عربستان فرصت ساز شد؟/ ریاض تهران را دور می زند!

مشاور امنیت ملی بایدن، در عین حال افزود: قطر آغاز توقف درگیری ها را اعلام خواهد کرد. سالیوان همچنین ادعا کرد: بر اساس ارزیابی های آمریکا، سازمان‌های جنایتکار احتمالا در کنار برخی از گروه‌های شبه‌نظامی در غزه گروگان در اختیار دارند. تعدادی از گروگان ها نیز در اختیار حماس است.

فوری/ نبرد شدید در غزه/ ادامه جنگ در شب اعلام آتش‌بس میان حماس و اسرائیل+ فیلم

وی مدعی شد: احتمالا حماس از آتش‌بس چهار روزه آتی برای سازماندهی مجدد استفاده خواهد کرد اما اسرائیل این هزینه را در مقابل «منافع انسانی پیوستن مجدد گروگان ها به خانواده‌هایشان» سنجیده است.

کاخ سفید، نیز با استقبال از این توافق مدعی شد: از این توقف وقت برای ارائه کمک‌های بیشتر به فلسطینیان و انتقال آنها به مناطق امن استقبال می‌کنیم .

یک سخنگوی کاخ سفید، گفت: توافق تبادل گروگان‌ها، نشانه دیگری از دیپلماسی دولت ایالات متحده آمریکا و عزم آن برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی به وطن است.

سخنگوی کاخ سفید، گفت: بایدن به تلاش خود برای آزادی دیگر گروگان‌ها در غزه طی هفته‌های آینده ادامه خواهد داد و به طور منظم با سران اسرائیل، قطر و مصر برای پیشبرد گفت‌وگوی آزادی گروگان‌ها و رسیدن به توافق در ارتباط بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی