نقشه آمریکا درباره فلسطین افشا شد/ بلینکن:وقتی عملیات نظامی در غزه به پایان برسد ما باید...

کدخبر: ۶۱۵۱۹۴
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا گفت: وقتی عملیات نظامی در غزه به پایان برسد، ما باید به تشکیل کشور فلسطینی برسیم.
نقشه آمریکا درباره فلسطین افشا شد/ بلینکن:وقتی عملیات نظامی در غزه به پایان برسد ما باید...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این درخواست از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده که تانک‌های اسرائیل به سمت مرکز خان یونس واقع در جنوب غزه می‌روند.

خبر مرتبط
اسرائیل برای حمله به غزه از چه مقدار بمب استفاده کرد؟

اقتصادنیوز: دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اطلاع داد: از آغاز جنگ غزه، جنگنده‌های اسرائیلی بیش از ۵۲ هزار تن مواد منفجره را بر منازل، بیمارستان‌ها، مدارس و مؤسسات غیرنظامی پرتاب کرده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات بلینکن دو روز پس از آن مطرح شده که آمریکا پیش نویس درخواست سازمان ملل برای آتش بس فوری بشردوستانه در غزه را وتو کرد. حالا بلینکن می‌گوید که اسرائیل باید حفاظت از غیرنظامیان در غزه را در اولویت خود قرار دهد و مطمئن شود که کمک‌های بشردوستانه به دست نیازمندان واقعی در این باریکه می‌رسد.

خبر مرتبط
مخالف حداکثری مردم آمریکا با سیاستهای بایدن در جنگ غزه

نظرسنجی شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد آمریکایی‌ها مخالف سیاستهای بایدن در جنگ غزه‌اند.

وی در برنامه گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: مساله مهم این است که مطمئن شویم در این عملیات نظامی جان غیرنظامیان حفظ می‌شود.

بلینکن ادامه داد: آمریکا به قدر کافی شاهد ارسال کمک‌های بشردوستانه و کمک به غیرنظامیان در غزه نیست. وقتی عملیات نظامی در غزه به پایان برسد، ما باید به تشکیل کشور فلسطینی برسیم.

وزیر امور خارجه آمریکا تایید کرد که واشنگتن در حال مذاکره با اسرائیل درباره عملیات نظامی در غزه و مدت زمان آن است.

وی با رد درخواست‌ها برای آتش بس در غزه، خاطرنشان کرد: آتش بس در چنین موقعیتی با حماس که هنوز پابرجاست و با توجه به احتمال تکرار حملات هفتم اکتبر، مشکلات را تداوم می‌بخشد.

بلینکن مدعی شد:‌ این جنگ واقعا می‌تواند فردا پایان یابد. اگر حماس پشت غیرنظامیان پنهان نشود، اگر سلاح‌های خود را زمین بگذارد، اگر تسلیم شود، ممکن است همین فردا پایان یابد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین روزشنبه تاکید کرد که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین، صلحی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

بلینکن به خبرنگاران گفت: «زمانی که عملیات نظامی بزرگ (در غزه) به پایان برسد، باید صلحی قوی و بلندمدت برقرار کنیم و روی آن کار کنیم.»

مقام‌های بهداشت و درمان در غزه اعلام کردند که حدود ۱۸ هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ شهید و ۴۹ هزار و ۵۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. هزاران نفر نیز مفقود یا احتمالا کشته شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید