اطلاعیه مهم نیروی انتظامی درباره «طرح نور»

کدخبر: ۶۴۲۴۶۹
اقتصادنیوز: مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از حمایت‌های خالصانه مردم نجیب ایران‌زمین و دیدگاه‌های قاطع اخیر رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا در اجرای «طرح نور» قدردانی و تشکر کرد.
اطلاعیه مهم نیروی انتظامی درباره «طرح نور»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) درباره «طرح نور» (عفاف و حجاب) آمده است:

«در زمان و زمانه‌ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و  دوقطبی‌سازی جامعه با اجرای «طرح نور» بودند، مردم عزیز و نخبگان فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود. برای آن که افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر،  شناختِ بیشتری از  دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان‌یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و ... داشته‌اند، منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش‌گفته، گزارش‌های میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌های رؤسای محترم جمهور و قوه قضائیه، صدا و سیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایر نهادهای مسئول، نشان‌دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجیِ اجتماعی فراجا در اجرای «طرح نور» است.

خبر مرتبط
روزنامه همشهری: نباید از نیروی انتظامی برای مقابله با بی حجابی حمایت شود؟

روزنامه همشهری: این روزها در فضای مجازی گفت وگوی جدی درباره سبک برخورد با بدحجابی است. برخی در دفاع از اقدامات سلبی و عده‌ای نیز در نقد آن می‌گویند و می نویسند. اما فصل مشترک همه آنها دغدغه حجاب است. به‌جز جریان مطرود خارج نشین، کسی از اباحه‌گری و کشف حجاب دفاع نمی‌کند و بحث برسر نحوه اصلاح و ارتقای حجاب است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در  شهرها نشان‌دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت‌ زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال  پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندان عزیز این نوید را می‌دهیم  که در نهایت «طرح نور» به سمت هوشمندسازی  پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهای متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

 در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به‌موقع وظایف دستگاه‌های مسئول، روند هوشمندسازی نیز پُرشتاب‌تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید