سدهای کارون سیراب شدند

کدخبر: ۶۴۵۴۹۰
اقتصادنیوز: رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در جریان بارندگی‌های ۲ ماه گذشته سدهای بزرگ این حوضه آبریز به طور کامل آبگیری شده است، گفت: با بیش از ۱۴میلیارد مترمکعب آب ذخیره شده در مخازن حوضه آبریز هیچ کمبودی برای نیازهای تابستان پیش رو اعمال نخواهد شد.
سدهای کارون سیراب شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فراز رابعی ادامه داد: همه سدهای بزرگ حوضه آبریز کارون بزرگ به طور کامل آبگیری شده است.

وی افزود: در حال حاضر حجم مخازن سدهای این حوضه آبریز آماده بهره‌برداری است و هیچ کمبودی برای نیازهای تابستان پیش رو اعمال نخواهد شد.

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ با بیان اینکه با ذخیره آب موجود در مخازن سدهای حوضه آبریز کارون بزرگ، همه مصارف به نحو مطلوب تأمین می‌شود، گفت: تلاش می‌شود در انتهای شهریور حجم قابل قبولی از آب موجود، برای تأمین نیازهای پاییزه در مخازن نگهداری شود.

رابعی خاطرنشان کرد: این مهم بر اثر بارش‌های فروردین و اردیبهشت و اعمال سیاست ریاضتی و انقباضی در کنترل خروجی‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون، محقق شده است.

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ ادامه داد: سدهای رودبار لرستان، سد دز در حوضه آبریز دز و سدهای کارون ۴ و کارون ۳، سد شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان به طور کامل آبگیری شده است.

وی گفت: در سد گتوند نیز حجم خالی برای تنظیم جریان بالادست در نظر گرفته شده و این سد نیز مطابق برنامه آبگیری شده است.

خبر مرتبط
هشدار مصرف آب در تهران/حجم آب سدهای پایتخت

اقتصادنیوز: سخنگوی صنعت آب کشور، میزان پرشدگی حال حاضر سدهای کشور را ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: تقریباً معادل سال آبی گذشته، آب در مخازن سدها وجود دارد.

رابعی حجم کل مخازن حوضه آبریز کارون بزرگ را بالای ۱۴میلیارد مترمکعب دانست و افزود: با این حجم مخزن، به استقبال تأمین نیازهای پایین‌دست در تابستان خواهیم رفت.

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ با اشاره به شرایط حوضه آبریز دز ادامه داد: شرایط این حوضه به شکلی است که برای کنترل تراز مخزن، بخشی از رهاسازی، از طریق سرریز در نظر گرفته شد.

وی افزود: این رهاسازی موجب شد که حدود ۶۰ مترمکعب آب بر ثانیه از پایین‌دست حوضه دز به حوضه کرخه منتقل شد تا به نوعی به تأمین جریان‌های پایین‌دست از جمله جریان‌های زیست محیطی تالاب هورالعظیم کمک شود. این اقدام موجب شد تا آبگیری در سد کرخه نیز به نحو شایسته‌تری انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه