هوای تهران امروز نمره قبولی می گیرد؟

کدخبر: ۶۴۹۸۲۹
اقتصادنیوز :بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۸ خرداد) در شرایط قابل قبول است.
هوای تهران امروز نمره قبولی می گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۸۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۲  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول  است.

از ابتدای سال جاری تاکنون میانگین کیفیت هوای تهران پنج روز در وضعیت پاک و ۶۴ روز در شرایط قابل قبول بوده است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

خبر مرتبط
هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیل ارومیه+ جزئیات

اقتصادنیوز: اداره‌کل هواشناسی استان آذربایجان غربی درباره ادامه فعالیت سامانه بارشی در این استان و ارومیه اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی تا اوایل وقت روز دوشنبه تداوم دارد و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، بارش تگرگ و صاعقه نیز پیش‌بینی می‌شود.

خبر مرتبط
رگبار باران و وزش باد شدید در راه این استان‌ها / هواشناسی هشدار داد

اقتصادنیوز: بنابر اعلام مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، تا ۵ روز آینده نواحی شمال وشمال شرق کشور بارانی و شاهد تگرگ خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی