مروری بر گذشته و حال یک رویداد

آتش شدید ایران بر روی بزرگراه بصره-العماره

کدخبر: ۶۴۹۹۵۹
اقتصادنیوز: در سال 1364 عملیاتی در استان بصره و 6 شهر مرزی عراق توسط نیروهای ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران انجام شد که ارتباط سپاه سوم و چهارم عراق را قطع کرد.
آتش شدید ایران بر روی بزرگراه بصره-العماره

به گزارش اقتصادنیوز، سال‌های آغازین دهه 60 در ایران مصادف با جنگ تحمیلی و تجاوزات رژیم بعثی به نقاط مختلف کشورمان بوده است، سال‌هایی که هواپیماهای عراقی با بمباران مناطق مسکونی، تجاری و زمین‌های کشاورزی، باعث ویرانی و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از مردم بی گناه کشورمان شدند؛ اما یگان های توپخانه ارتش و سپاه نیز به تجاوزات بی رحمانه رژیم بعثی پاسخ قاطعانه ای دادند که منجر به انهدام تاسیسات نظامی و اقتصادی عراق شد.

موضوعی که روزنامه اطلاعات در تاریخ 8 خرداد سال 1364 در خبری درباره یکی از عملیات های نظامی ایران که منجر به قطع ارتباط سپاه سوم و چهارم عراق شد، به آن پرداخت و نوشت: «یگان های توپخانه ارتش و سپاه به تلافی حملات اخیر هواپیماهای ارتش بعثی عراق به مناطق مسکونی میهن اسلامی مان، تاسیسات نظامی و اقتصادی استان بصره و 6 شهر مرزی عراق را زیر آتش شدید خود گرفتند. توپخانه های ارتش و سپاه با هماهنگی کامل، تاسیسات اقتصادی و نظامی شهرهای بصره، تنومه، زیادیه، سیحان، ابوالحصیب، فاو و الزبیر عراق را زیر آتش سنگین خود قراردادند که بر اثر آن خسارات عمده ای به این مراکز وارد شد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «مراکز تردد خودروهای دشمن در جاده های «فاو- بصره»، «بصره-ناصریه»، «بصره-تنومه» و «بصره- العماره» طی 24 ساعت گذشته به شدت زیر آتش توپخانه های قدرتمند سپاهیان اسلام قرار داشت و در امر ارتباط سپاه های سوم و چهارم عراق اختلال شدیدی ایجاد شد. از سوی دیگر، دیروز کسب اطلاع شد: به دنبال حمله هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تاسیسات برق «هور الزبیر» بخشی از محورهای جنوب غربی استان بصره در خاموشی مطلق فرو رفت.»

در همین راستا ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه ای صادر نموده و جزئیاتی درباره زیر پا نهادن قوانین بین المللی و موازین اخلاقی و انسانی توسط هیئت حاکمه عراق ارائه داد و تاکید کرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تا قطع کامل حرکات جنون آمیز جنایتکاران صدامی بر اساس موازین مقابله به مثل و به حکم وظائف اسلامی و میهنی خود مراکز نظامی - اقتصادی و صنعتی عراق را به جز شهر های مقدس . اماکن متبرکه ،هدف قرار خواهند داد .

در ادامه این گزارش به حراست رزمندگان غیور، از مناطق استحفاظی و مواضع پدافندی کشور در مناطق عملیاتی و جبه های نبرد حق علیه باطل اشاره کرده و اعلام می کندضایعات وارده به دشمن در جبهه های مختلف،‌انهدام سه کامیون حامل نفرات عراقی،‌یک انبار مهمات، تعدادی سنگر جنگ افزار سبک و سنگین و تلفات قوای صدامی ،‌حداقل 40 تن کشته و زخمی بوده است .

7 شهر غربی کشورمان بمباران شد

به گزارش روزنامه اطلاعات روز گذشته( 7 خرداد 1364 ) ساعت 10:29 دقیقه صبح، شهر گیلانغرب مورد هجوم هواپیماهای متجاوز عراقی قرار گرفت که بر اثر این حمله یک تن شهید و سه تن مجروح شده و تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دید. همچنین شهر سرپل ذهاب نیز همزمان با گیلانغرب بمباران شد که در اثر آن چندین واحد مسکونی و تجاری و کشتزارهای گندم به آتش کشیده شد و به دام ها و احشام تلفاتی وارد آمد. شهرهای بانه و ایلام و پیرانشهر نیز بمباران شد و بر اثر آن تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دید.

بمباران آبادان و خرمشهر

همچنین روزنامه اطلاعات در ادامه به بمباران شهرهای ایران پرداخت و نوشت: «سه فروند هواپیمای متجاوز عراقی مناطق مسکونی و مستضعف نشین احمد آباد را در آبادان بمباران کردند که بر اثر آن تعداد زیادی از منازل مسکونی تخریب شد.»

55555

 

444444444

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید