ترکیب شغلی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 مشخص شد

کدخبر: ۶۵۱۶۸۹
اقتصادنیوز: سخنگوی ستاد انتخابات کشور به جزئیات بیشتری درباره نامزدهای ثبت نام شده اشاره کرد و گفت: در ثبت نام این دوره نامزدهای انتخابات، فرآیند جدیدی تجربه کردیم که بسیار خوب بود.
ترکیب شغلی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در ثبت نام این دوره نامزدهای انتخابات، فرآیند جدیدی تجربه کردیم که بسیار خوب بود، گفت: آن تصور حاشیه‌های انتخاباتی را که سال‌های قبل بود، این دفعه اصحاب رسانه ندیدند.

وی برای اولین بار آماری از سن و سال کاندیداهای ثبت‌نام‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری اعلام و تصریح کرد: در بین افراد ثبت نام شده ۴۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، یازده نفر حوزوی و ۲۴ نفر مدرک کارشناسی ارشد هستند.

اسلامی ادامه داد: از ۸۰ نامزد انتخابات ۷۶ نفر آقا و ۴ نفر خانم هستند و بیشترین بازه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال است که ۱۸ نفر را شامل می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در بازه سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۸ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۳ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۳ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۸ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۷ نفر و ۷۱ تا ۷۵ سال نیز ۱۱ نفر ثبت نام کردند.

اسلامی به شغل افراد ثبت نام شده هم اشاره کرد و گفت: شغل افراد ثبت نامی ۱۲ نفر کارمند، یک نفر شغل آزاد، دو نفر نظامی، ۲۱ نفر استاد دانشگاه، ۱۴ نفر بازنشسته، ۱۷ نفر نماینده مجلس و دو نفر فرهنگی هستند.

وی افزود: در بین نامزدها همچنین دو روحانی، یک وکیل، دو پزشک به چشم می‌خورند و شش نفر هم گزینه "سایر " را در برگه ثبت نام ذکر کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی