جدال اخبار غیررسمی بر سر تایید صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری

کدخبر: ۶۵۲۲۸۶
اقتصادنیوز: بازار اخبار غیررسمی درباره نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حسابی داغ شده است.
جدال اخبار غیررسمی بر سر تایید صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با پایان مهلت اولیه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1403، هادی طحان نظیف، سخنگوی این شورا هم در توییتی از ارسال اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده به وزارت کشور خبر داد.

طحان نظیف در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «با اتمام بررسی‌ صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان، فهرست اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شد.»

خبر مرتبط
علی نیکزاد از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد

اقتصادنیوز: علی نیکزاد از داوطلبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انصراف داد.

با ارسال اسامی نامزدها به وزارت کشور، بازار گمانه زنی ها درباره چهره هایی که توانستند تایید شورای نگهبان را دریافت کنند حسابی داغ شده است و رسانه های مختلف به انتشار اسامی نامزدهای نهایی پرداختند.

خبرگزاری مهر در خبری به نقل از منابع غیر رسمی و آگاه نوشت: احراز صلاحیت علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، محمد باقر قالیباف و مسعود پزشکیان از طرف شورای نگهبان واقع شده و مورد تأیید قرار گرفتند.»

خبرگزاری ایلنا هم در مطلبی درباره شنیده های خود نوشته است: «شنیده‌های خبرگزاری کار ایران حاکی از آن است که تا این لحظه بر اساس بررسی‌های شورای نگهبان اسامی محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، مسعود پزشکیان محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در میان تایید صلاحیت شدگان قرار دارد.

همچنین گمانه زنی هایی هم درباره تایید صلاحیت علیرضا زاکانی و مصطفی پورمحمدی مطرح شده است.»

در نهایت خبرگزاری تسنیم هم مطلبی را براساس شنیده‌های خود منتشر کرد و نوشت: «آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری 1403 احراز صلاحیت شده‌اند.

هم‌چنین شنیده‌ها حاکیست علی لاریجانی، سید وحید حقانیان، محمود احمدی‌نژاد، مهرداد بذرپاش، سیدصولت مرتضوی، اسحاق جهانگیری، محمدمهدی اسماعیلی، عباس آخوندی، محمد شریعتمداری و عبدالناصر همتی از جمله افرادی هستند که احراز صلاحیت نشده است.»

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی