جاسوس مهم روسیه لو رفت/ دست پوتین رو شد

کدخبر: ۶۵۳۳۱۷
اقتصادنیوز: دادستان‌های مولداوی پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: علیه رئیس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور به ظن جاسوسی برای روسیه پرونده تشکیل داده‌اند.
جاسوس مهم روسیه لو رفت/ دست پوتین رو شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای روسی «اینسایدر» و نشریه «مالنکایا سترانا» مولداوی هفته گذشته گزارش دادند که «ایگور گورگان» اطلاعات حساسی را در مورد مولداوی و اوکراین به سرویس‌های اطلاعاتی روسیه منتقل کرده است. گورگان از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ و همچنین از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مولداوی بود.

دادستان‌های مولداوی در بیانیه‌ای اعلام کردند که گورگان «مظنون به اقدامات توطئه‌گرانه انتقال اطلاعات مربتط با نظام ملی دفاع مولداوی به یک دولت خارجی و نمایندگانش است.»

گورگان در حال حاضر ریاست بخش امنیتی دفتر کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل در «کیشیناو» پایتخت مولداوی را بر عهده دارد. پس از انتشار گزارشی که گورگان را به جاسوسی متهم کرده، وی از سمتش تعلیق شد.

مولداوی بارها روسیه را به ترتیب دادن جنگ ترکیبی علیه این کشور، مداخله در انتخابات و اجرای کمپین‌هایی برای انتشار اطلاعات جعلی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرده است.

آمریکا می‌گوید که روسیه در حال اقداماتی برای نفوذ در مناقشه ترانس نیستریا و دخالت در امور کشورهای مولداوی و گرجستان است که هر دو کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا درخواست داده‌اند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کاخ سفید حدود ۷۷۴ میلیون دلار کمک مالی در اختیار مولداوی قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی