قالیباف: تصمیمات بنده بر اساس شایسته سالاری است/برخی افراد و گروه‌ها ممکن است گله داشته باشند

کدخبر: ۶۵۴۳۰۵
اقتصادنیوز: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اساس تصمیم بنده در کار ما و در موقع انتخاب افراد و به کارگیری آنان شایسته گزینی و شایسته سالاری است.
قالیباف: تصمیمات بنده بر اساس شایسته سالاری است/برخی افراد و گروه‌ها ممکن است گله داشته باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چه شد وارد عرصه انتخابات شدید، اظهار کرد: این حادثه تلخی که برای شهید رئیسی اتفاق افتاد، باعث شد که بنده احساس وظیفه کنم و وارد این عرصه شوم.

خبر مرتبط
توضیحات قالیباف درباره انتشار لیست دارایی‌هایش+فیلم

اقتصادنیوز: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من جزو مسئولانی بودم که درست همان لیستی که به قوه قضائیه دادم همان لیست را به مردم دادم.

وی توضیح داد: بنده آشنایی حوزه اجرایی دارم و با توجه به برنامه هفتم توسعه که میثاق مشترک مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بود، معتقدم که این کار نیازمند تجربه قوی است و احساس کردم که با تجربه و آشنایی که هم در قانون گذاری و هم اجرا دارم، به این عرصه بیایم و ان شاءالله کار را تمام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید انتقادی به گذشته خود داشته باشید، آنچه بود، گفت: اگر خاطرتان باشم زمانی که بنده به مجلس یازدهم آمدم، تقریباً حدود ۲۰ ماه از دولت قبل مانده بود و یک نکته‌ای که آنجا اشاره کردم این بود که گفتم اگر من بیایم دولت را وادار به کار می‌کنم.

قالیباف ادامه داد: یکم زمان که گذشت احساس کردم این نکته که دولت را وادار به کار می‌کنم در عمل که رفتم دیدم نه، اینگونه اتفاق نمی‌افتد و واقعاً دیدیم که نه، این کار نمی‌شود. به تعبیری دیدید زمانی که ماشین‌ها اشکالی دارند، می‌گویند باتری به باتری کنید؛ اما زمانی که در جایی اساس و جوهره کار اشکالات دارد و یک مدیریت قوی و جدی نیست، کار پیش نمی‌رود، لذا این نقد را به خودم وارد می‌کنم که گفته بودم دولت را وادار به کار می‌کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به این سوال که اگر پیروز انتخابات شوید فکر می‌کنید در شش ماه نخست کار خود چه گروه یا گروه‌هایی به کار شما انتقاد خواهند کرد، گفت: اگر صریح بخواهم بگویم، فکر می‌کنم در شش ماه اول ممکن است مورد نقد برخی از دوستان باشیم، چرا که اساس تصمیم بنده در کار ما و در موقع انتخاب افراد و به کارگیری آنان شایسته گزینی و شایسته سالاری است و بر این اساس ممکن است برخی افراد و گروه‌ها به بنده گله داشته باشد.قالیباف ادامه داد: البته بنده جزو مسئولانی بودم که درست لیست اموالی را که به قوه قضائیه دادم، همان لیست اموال را به مردم هم اعلام کردم که بعضاً این دستاویز برخی از جریان‌های سیاست باز و بعضی از افراد شد که نمی‌خواهم به این موضوع وارد شوم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بنده هیچ گاه وارد حاشیه‌ها نمی‌شوم. مگر می‌شود قوه قضائیه این لیست اموال را بگیرد و بعد رسیدگی نکند و در هر دوره‌ای که عوض می‌شود، افزایش و کاهش اموال را قوه قضائیه باید بررسی کند.

قالیباف در پاسخ به این سوال که اگر مایل هستید درباره دارایی‌های خود شفاف توضیح دهید، گفت: بنده یک لیستی اعلام کردم.

وی در پاسخ دیگر مجری برنامه که آن لیست اموال را اینجا نمی‌گویید؟ گفت: گفتم و در همه سایت‌ها موجود است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در رابطه با خانواده باید بگویم که بنده یک دختر و دو پسر دارم و زندگی خودشان را دارند و چهار نوه دارم. این هم که این روزها هرگاه وقت انتخابات می‌شود و مباحثی مطرح می‌شود که فرزندانم نیستند، باید بگویم که نخیر، فرزندانم هم در ایران هم در ایران هستند و هم در تهران زندگی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در دوراهی بین تصمیمات سخت و محبوبیت بین مردم در دوران مسئولیت‌هایی که داشتید قرار گرفتید، گفت: مردم ما هم پای تصمیمات سخت می‌ایستند و هم با تصمیمات سخت همراهی می‌کنند. در همین برنامه بدون تعارف شما سراغ خانواده‌هایی می روید که پدر و ۴ فرزند با هم در جنگ بودند و ۴ فرزند آنان شهید شده است.

قالیباف تاکید کرد: معتقدم یک مدیر قوی و شجاع هم باید تصمیم سخت بگیرد و هم تصمیم تلخ بگیرد که بلکه ثمره و شیرینی‌های آن در پیشرفت کشور دیده شود. لذا از دید بنده اگر مدیری اینگونه عمل کند، بدون شک محبوب مردم هم خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید مردم درباره شما چه فکری می‌کنند و چه ویژگی شما در ذهن مردم برجسته است، اظهار کرد: فکر می‌کنم مردم من را اینگونه بشناسند که من حتماً مدیری هستم که وعده می‌دهم و سر وعده‌های خودم هستم و مسئولیت پذیر هستم و هر کجا اشکالی وجود داشته باشد، حتماً به آنان منتقل می‌کنند. زمانی که مسئولیت پذیر و شفاف هستم، شما در طول ۱۲ سالی که بنده در شهرداری تهران بودم، ندیدید که من کلنگ افتتاح بزنم و هر کجا رفتم زمان بندی گذاشتم و گفتم که در این بازه زمانی کار انجام خواهد شد.

قالیباف بیان کرد: هیچ مدیری در کشور در هیچ پروژه‌ای از این کارها نکرد. امیدوارم که بتوانم پایبند به این باشم و بتوانم دین خود را به مردم و کشور ادا کنم.

قالیباف در واکنش به این سوال که اگر بخواهید شبهه‌ای را که از شما در ذهن مردم شکل گرفته برطرف کنید چه می‌گویید، گفت: تا قبل از سال ۸۴ و قبل از آنکه بنده وارد عرصه سیاسی شوم، هر کاری می‌کردم اصلاً جناح‌ها و گروه‌های سیاسی علیه بنده حرف نمی‌زند و می‌گفتند به به، عجب آدم خوب و زحمت کش و مدیر و پاسخگو است. این جناح و آن جناح همه اینگونه بودند.

وی متذکر شد: اما از زمانی که پای خود را در قدرت و سیاست گذاشتم و هرگز فکر نمی‌کردم، دیدم دنیای دیگری پیدا شد و اوج این حرف‌ها در زمان رقابت‌های سیاسی و قدرت بود. همه حرف‌هایی که در این بخش‌ها می‌زنند، شایعه و دروغ است، کمااینکه در سوال قبلی گفتید و من توضیح دادم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هیچ موقع هم بنده درگیر این موضوع که وقت خود را تلف کنم که بخواهم به کسانی که پروژه را دنبال می‌کنند، باشم نبودم. البته به مردم حتماً باید توضیح دهم و حتماً اعلام کردم و مهم‌ترین توضیحم این بوده که در برخی از این شایعات و دروغ‌هایی که گفتند، بنده خودم از قوه قضائیه خواستم که رسیدگی کند و بابت همه این حرف‌ها دادگاه رسیدگی و اعلام کرده است و حتی آنان به حکم اعتراض کردند اما در تجدیدنظر و دیوان هم مجدداً محکوم شدند.

قالیباف اظهار کرد: به هر صورت آنان بنا ندارند که دست از این موضوعات بردارند و من هم بنا ندارم که وقتم را برای آنان بگذارم.

وی در پاسخ به این سوال که تمایل ندارید که درباره موضوعاتی که به قوه قضائیه سپردید صحبت کنید، گفت: یادتان است که یک وقت می‌گفتند حقوق‌های نجومی و بعد از آن یک دوگانه‌ای ایجاد کردند و بحث خانه‌های نجومی را مطرح کردند.

قالیباف گفت: دادگاه رسیدگی کرد و از قضا این موضوع در یکی از مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری مطرح شده بود. دادگاه دو نوبت رسیدگی کرد و آنان محکوم شدند. چرا که اساس آن تهمت بود. هر موضوعی که در جامعه است، همه آنها را دنبال کردم.

وی گفت: البته بعد از آنکه این افراد محکوم شدند، بنده رضایت دادم و فقط می‌خواستم جامعه روشن باشد و مطمئن باشد که بنده هرگز دنبال این بحث‌ها نیستم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی