این افراد بیشتر در معرض بیماری اسکلتی هستند

کدخبر: ۶۵۴۸۴۹
اقتصادنیوز: متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فراوانی بیماری های اسکلتی- عضلانی در مردان بیشتر از بانوان بوده و کارمندان بیشتر در معرض این بیماری هستند.
این افراد بیشتر در معرض بیماری اسکلتی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دکتر نیکتا نیکبخت روز جمعه اظهارکرد: آقایان به علت کار طولانی مدت وفشار بالا به مفاصل بیشتر در خطر بیماری های اسکلتی عضلانی قرار دارند.

وی افزود: زندگی پشت میز نشینی و کارمندی می تواند تهدید جدی برای سلامت آقایان باشد بنابراین این دسته از افراد باید با حرکات اصلاحی و مراقبت بیشتر جلوی ابتلای خود به بیماری های اسکلتی و عضلانی را بگیرند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: افرادی که پشت میز طولانی مدت با رایانه کار و صفحه مانیتور نگاه می کنند خطراتی برای ستون فقرات شان در قسمت گردن و کمر ایجاد می شود.

دکتر نیکبخت اضافه کرد: تداوم این وضعیت موجب خشک شدن دیسک های بین مهره ای یا دهیتراسیون شده و زمینه ساز تغییرات فرسایشی در دیسک گردن و کمر را به همراه دارد.

خبر مرتبط
افراد مبتلا به این بیماری طول عمر بیشتری دارند

اقتصاد نیوز :آمار جهانی جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ در حال حاضر ۲۵ درصد کمتر از سال ۱۹۹۰ با احتمال مرگ زودهنگام روبرو هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: این کاهش انعطاف موجب بیرون زدگی دیسک و کانال نخاعی می شود.

نیکبخت همچنین گفت: استفاده از موس و تایپ طولانی مدت با کیبورد می تواند مفصل های انگشتان و مچ دست را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به گیر افتادگی عصب دست شود.

وی افزود: همچنین خم شدن طولانی به سمت جلو هنگام نشست پشت میز و تایپ کردن می تواند منجر به گرد شدن شانه ها و گردن و سر رو به جلو به علت ضعف عضلات کمربند شانه ای شود.

خبر مرتبط
این افراد کم ترگرفتار سرطان و بیماری قلبی می شوند

اقتصادنیوز : بر اساس یک مطالعه جدید، تنها با داشتن تنوع غذایی و گزینه‌های بیشتر از بین چهار الگوی غذایی «سالم» می‌توانید خطر مرگ زودهنگام را به هر دلیلی نزدیک به ۲۰ درصد کاهش دهید.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیان کرد: رانندگان نیز در معرض این بیماری هستند.

دکتر نیکبخت افزود: رانندگان به علت نشستن طولانی مدت پشت فرمان، موقعیت گردن، نگهداشتن سر رو به جلو در معرض مشکلات و بیماری های گردنی هستند.

۲۴ تا ۳۰ خردادماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان نام‌گذاری شده است.

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی