اتمام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

گزارش کامل انتخابات ریاست جمهوری؛ پایان زمان قانونی اخذ رای/ شمارش آرا آغاز شد+ فیلم و عکس

کدخبر: ۶۵۶۱۶۷
اقتصادنیوز: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با فرا رسیدن ساعت ۲۴ به پایان رسید.
گزارش کامل انتخابات ریاست جمهوری؛ پایان زمان قانونی اخذ رای/ شمارش آرا آغاز شد+ فیلم و عکس

به گزارش اقتصادنیوز، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای در داخل و خارج کشور به پایان رسید.

چهره های سیاسی هم در کنار مردم برای رای دادن در نقاط مختلف کشور حضور پیدا کرده اند؛‌ همچنین هر چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداختند.

این انتخابات به صورت زودهنگام،‌ یکسال زودتر از موعد مقرر و در پی ناتمام ماندن دولت ابراهیم رئیسی برگزار شده است.

اقتصادنیوز در این گزارش به پوشش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می پردازد.

پایان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

00:00 با پایان یافتن زمان قانونی رأی گیری از ساعت ۲۴، درب شعبه‌ها بسته می‌شود اما رأی کسانی که در نوبت رأی گیری در داخل شعب هستند، اخذ می‌شود.

سپس پلمب صندوق‌ها باز شده و شمارش آرا آغاز شد. شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آنها انجام می‌شود. ابتدا در شعب، آمار صندوق در دستگاه احراز وارد می‌شود و در صورت جلسه ثبت شده و داده این دستگاه به صورت برخط به فرمانداری‌ها می‌رود. در ادامه فرمانداری آمار همه شعبه‌ها را تجمیع می‌کند. سپس آمار به وزارت کشور ارسال می‌شود.

زمان آغاز شمارش آرا اعلام شد

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: پس از ساعت ۲۴، پلمب صندوق ها باز شده و شمارش آرا آغاز می شود. شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آنها انجام می شود. ابتدا در شعب، آمار صندوق در دستگاه احراز وارد می شود و در صورت جلسه ثبت شده و داده این دستگاه به صورت برخط به فرمانداری ها می رود. در ادامه فرمانداری آمار همه شعبه ها را تجمیع می کند. سپس آمار به وزارت کشور ارسال می شود.

دیدار وزیر کشور با اعضای ستاد انتخابات خارج از کشور

22:13 احمد وحیدی، وزیر کشور در دیدار با اعضای ستاد مرکزی انتخابات وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر اینکه همه ما شرعا، قانونا و اخلاقا موظف به صیانت از آرای مردم هستیم، گفت: حضور پراشتیاق ایرانیان خارج از کشور در انتخابات نشان داد ایرانیت چیزی نیست که با مرزهای جغرافیایی قابل حذف و یا جدایی باشد.

تمدید زمان اخذ رای تا ساعت 24

21:55 سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تمدید زمان اخذ رای تا ساعت ۲۴ خبر داد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشره به اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: انتخابات تا ساعت ۱۲ تمدید شد.

حضور محمدجواد آذری جهرمی در انتخابات

20:05 محمدجواد آذری جهرمی با حضور در مسجد جامع نارمک، رای خود را به صندوق انداخت.

تمدید دوباره زمان اخذ رای

19:45 مدت زمان اخذ رای در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تمدید شد و به گفته محسن اسلامی،‌ سخنگوی ستاد انتخابات کشور تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت.

جزئیات چگونگی توزیع تعرفه های انتخابات

18:31 محسن اسلامی،‌ سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره چگونگی توزیع تعرفه های انتخابات توضیح داد.

عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج از کشور

18:08 احمد وحیدی،‌ وزیر کشور گفت: ما یک عذرخواهی باید از ایرانیان خارج از کشور داشته باشیم که شرایط به گونه‌ای نیست که بتوانیم رای همه ایرانیان را جلب کنیم.

تمدید ساعت اخذ رای

17:40 محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: با تشکر از حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و درخواست تمدید زمان اخذ رأی گیری در شعب سراسر کشور، بنا به دستور وزیر کشور انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با حضور در جمع خبرنگاران و قرائت اطلاعیه شماره 23 اعلام کرد: بنا به دستور وزیر کشور زمان اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

محسن اسلامی گفت: با تشکر از حضور مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و با توجه به گزارش های دریافتی از شهرستان های سراسر کشور مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای و نظر به موافقت وزیر محترم کشور، انتخابات به مدت دوساعت تمدید می شود.

آغاز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور

17:30 محسن بختیار در ارتباط ویدئویی با ستاد انتخابات خارج از کشور با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری در ۴ شهر  پکن ، گوانجو ، هنگ هنگ و شانگهای  برگزار شد ، اظهار کرد : تا ساعت ۹ شب به وقت محلی انتخابات برگزاری انتخابات در چین ادامه پیدا کرد و اکنون که ساعت ۹/۳۰ شب در چین است شمارش آرا آغاز شده است.

بازدید وزیر کشور از استاد انتخابات خارج از کشور

16:51 احمد وحیدی، وزیر کشور از ستاد انتخابات خارج از کشور این وزارتخانه بازدید کرد.

تکذیب آمار منتشر شده درباره مشارکت

16:00 دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: آمار منتشر شده در مورد نتایج و مشارکت خارج از کشور واقعیت ندارد. همچنین طبق ماده ۱۰ مخفی بودن آرا الزام است و نباید تصاویری از آن منتشر شود.

حضور علی اکبر ولایتی در انتخابات

15:37 علی اکبر ولایتی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور شرکت کرد.

UT8JoEozhAam

اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات کشور

15:15 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۲ از هماهنگی های صورت گرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور برای تسهیل در امر رای گیری افراد دارای شناسنامه قدیمی سخن گفت.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، با عنایت به هماهنگی های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رای دهندگان، مسئولین شعب اخذ رای می توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رای از وی نمایند.

ستاد انتخابات کشور

محمد اسلامی رای داد

15:12 محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی رای خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات

15:10 اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات بدین شرح است:‌ به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می­ رساند ، نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد، لذا از رأی دهندگان گرامی در بیمارستان ها و پادگان ها نیز صرفاً در قبال ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی می بایست رأی گیری بعمل آید.

ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین ۱۳۸۵/۴/۸و قبل از آن می­ توانند در انتخابات شرکت نمایند .

ستاد انتخابات کشور

مشارکت حمیده زرآبادی در انتخابات ریاست جمهوری

15:07 سیدحمیده زرآبادی با حضور در حسینیه ارشاد تهران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

63084173

موافقت عربستان با برگزاری انتخابات

15:05 رسانه‌های عربی از موافقت عربستان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور خبر دادند.

اطلاعیه شماره 20 ستاد انتخابات

15:03 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ از هموطنان عزیز خواست در هنگام نوشتن آراء مشخصات نامزدهای مورد نظر را به صورت کامل و خوانا قید نمایند.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسمه تعالی

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.

ستاد انتخابات کشور

حضور محمد هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری

15:00 محمد هاشمی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما و برادر اکبر هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

photo_2024-06-28_14-45-01

ممانعت کانادا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

14:50 علی باقری،‌ سرپرست وزارت امور خارجه گفت: کشور کانادا مانع برگزاری انتخابات شد؛ کشوری که خود را مدعی دموکراسی می‌داند.

حضور سخنگوی دولت و دخترش در انتخابات

14:45 «علی بهادری جهرمی» سخنگو و دبیر هیات دولت به همراه دخترش در محل شعبه اخذ رای حاضر شد و با شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأی خود را به صندوق انداخت.

fmU6W6k7wU4c

محمدرضا فرزین هم رای خود را به صندوق انداخت

14:34 محمدرضا فرزین با شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، رأی خود را به صندوق اخذ رای مستقر در امام‌زاده صالح انداخت.

4PDJkKeW91ps

اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات منتشر شد

14:04 ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره 19 را خطاب به آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند، منتشر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح منتشر شد:

بسمه تعالی

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و ثبت رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند .

حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در انتخابات

14:00 محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور هم رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری 1403 به صندوق انداخت. همچنین سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش نیز رای خودر را ثبت کرد.

photo_2024-06-28_12-26-41

رای دادن سرپرست وزارت خارجه در انتخابات ریاست جمهوری

13:50 علی باقری، سرپرست وزارت خارجه کشورمان هم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

bVkqf2zkWJrL

علی مطهری رای خود را به صندوق انداخت

13:43 علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را به صندوق انداخت.

mfV5MLsHPRWq

همسر و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رای دادند

13:30 عفت مرعشی و فاطمه هاشمی همسر و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور در حسینیه جماران،‌ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

حضور نوه امام خمینی پای صندوی اخذ رای

13:23حجت‌الاسلام و المسلمین سیدیاسر خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور در حسینیه جماران، در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

حضور همسر سیداحمد خمینی در انتخابات 

13:20 فاطمه طباطبایی،‌ همسر سیداحمد خمینی، یادگار امام (ره) در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

lSteQpsZP3WR

امام جمعه مشهد رای داد

13:14 سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد رای خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

شرکت منوچهر متکی در انتخابات ریاست جمهوری

13:10 منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان رای خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

سردار قاآنی رای خود را در صندوق انداخت

13:02 سردار قاآنی با حضور در پای یکی از صندوق‌های سیار اطراف حرم مطهر رضوی، رأی خود را به صندوق انداخت.

سیدعلی خمینی در انتخابات حاضر شد

12:55 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور در حسینیه جماران، رای خود را به صندوق انداخت.

pgaeUcJoRFeH

اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات وزارت کشور

12:50 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۸ خطاب به جوانان برومند ایران اسلامی اعلام کرد: کلیه متولدین روز هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای سراسر کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند.

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که لحظاتی قبل منتشر شد در پی می آید:

بسمه تعالی

به اطلاع کلیه جوانان برومند ایران  اسلامی  می رساند، سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام می باشد. ولذا کلیه متولدین روز«۸» تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای سراسر کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند.

 یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای رای دهندگان الزامی است.

حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات

12:46 سحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز جمعه در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

FfOMYisTKpTG

آیت الله مکارم شیرازی در انتخابات شرکت کرد

12:40 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با حضور در پای صندوق اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت.

dxVWSOdbKocY

عبدالناصر همتی رای خود را به صندوق انداخت

12:37 عبدالناصر همتی امروز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

M0RHVeidamo8

اطلاعیه شماره 17 ستاد انتخابات کشور

12:35 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۷ به استناد قانون تصریح کرد: نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت درکار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارند.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می گردند.

 ستاد انتخابات کشور

امیرحسین قاضی زاده رای خود را به صندوق انداخت

12:24 امیرحسین قاضی زاده هاشمی که از شرکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد، رأی خود را در صحن کوثر حرم امام رضا (ع) به صندوق انداخت.

Tmn5MAWjIOd7

حضور حدادعادل در انتخابات ریاست جمهوری 1403

11:50 غلامعلی حداد عادل دقایقی قبل با حضور در مسجد لرزاده در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

photo_2024-06-28_11-24-48

حضور محمدباقر نوبخت در انتخابات

11:48 محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت سابق در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

احمد جنتی رای خود را در انتخابات به صندوق انداخت

11:46 آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

1KsB4OONk0eR

اطلاعیه شماره 16 ستاد انتخابات کشور

11:45 ستاد انتخابات کشور روز جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۱۶ تاکید کرد: تصویر برداری از آراِء و انتشار آن ممنوع است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح منتشر شد:

بسمه تعالی

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی، مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، بر اساس ماده «۱۰» قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، تصویربرداری از آراء و انتشار آن ممنوع می باشد.

 ستاد انتخابات کشور

سعید جلیلی رای خود را ثبت کرد

11:38 سعید جلیلی با حضور در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله مشیریه تهران، در انتخابات شرکت کرد.

A8cDyDGcVXGe

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور

11:31 ستاد انتخابات کشو در اطلاعیه شماره ۱۵ تاکید کرد: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است.

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسمه تعالی

در اجرای ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نمی باشد.

 ضمناً به کلیه دارندگان شناسنامه های قدیمی توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

 ستاد انتخابات کشور

شرکت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری

11:18 حسن روحانی رای خود را در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

B8LOsLIqU1wK

مسعود پزشکیان رای داد

11:13 مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در بیمارستان فیروزآبادی رای خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور

11:00 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۴ فهرست اسامی و شناسه نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را مجددا به آگاهی هموطنان گرامی رساند.

متن اطلاعیه شماره 14 در پی می آید:

بسمه تعالی

پیرو اطلاعیه های شماره «۷» و «۸» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می باشد؛

آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲

آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳

آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد۴۴

آقای محمدباقر قالیباف-  فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷

حضور سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری

10:53 سید حسن خمینی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره 13 ستاد انتخابات وزارت کشور

10:47 ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره 13 را خطاب به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای صادر کرد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که روز جمعه منتشر شد به این شرح است:

بسمه تعالی

به آگاهی اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای  جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد .

 ستاد انتخابات کشور                                              

بازدید مخبر از شعب اخذ رای

10:41 سرپرست ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در حسینیه ارشاد و مسجد لرزاده از روند برگزاری انتخابات بازدید کرد.

photo_2024-06-28_10-37-43

آیت الله نوری همدانی رای خود را به صندوق انداخت

10:28 آیت الله نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

64x7X13z1YnQ

علی لاریجانی در انتخابات شرکت کرد

10:25 علی لاریجانی در ساعات اولیه رأی‌گیری چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در یکی از شعب اخذ رای استان مازندران، رأی خود را به صندوق انداخت.

TRUukQQihmei

حضور آیت الله جوادی آملی در انتخابات

10:22 آیت الله عبدالله جوادی آملی رای خود را در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

RQ9IyOOOMAzr

مصطفی پورمحمدی رای خود را به صندوق انداخت

10:19 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در حسینیه ارشاد تهران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

oesI8hsZx1qa

سخنگوی وزارت خارجه رای خود را ثبت کرد

10:14 «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از کارکنان با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور که در محل وزارت امور خارجه برپا شده، رأی خود را به صندوق انداخت.

emCaFf77ycOn

علیرضا زاکانی رای داد

10:10 علیرضا زاکانی شهردار تهران برای رأی دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در مسجد جامع نارمک تهران حضور پیدا کرد.

شرکت معصومه ابتکار در انتخابات ریاست جمهوری

10:05 معصومه ابتکار جهت شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى وارد حسینیه جماران شد.

8ZqtjwBqqiCE

سید محمد خاتمی به حسینیه جماران رفت

10:00 سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات برای مشارکت در انتخابات چهاردهم وارد حسینیه جماران شد.

حضور محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری

9:55 محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد لرزاده برای شرکت در انتخابات، حضور یافت.

5050689

مخبر: صیانت از آرای مردم وظیفه دولت است

9:50 محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری از ستاد انتخابات و روند فعالیت ها در این ستاد بازدید کرد و همچنین در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: حقیقتاً خلا وجود رئیس جمهور فقید، شهید رئیسی در جای جای کشور خود را به صورت بارز نشان می‌دهد. فکر نمی‌کردیم چنین روزی را ببینیم اما شد. ولی به دلیل وجود نعمت ولی فقیه باعث شد ما این روزهای سخت را بگذرانیم و مسیر ادامه پیدا کند.

سرپرست ریاست جمهوری اضافه کرد: یک وظیفه‌ای مردم دارند؛ به دنبال حماسه‌ای که مردم در مراسم شهدای خدمت شکل دادند، رهبر انقلاب فرمودند مردم این حماسه را در انتخابات تکرار کنند. 

وی یادآور شد: مردم از اول انقلاب تا الان آنچه که وظیفه داشتند به خوبی انجام دادند و غیرتمندانه در انتخابات حاضر شدند. 

مخبر ادامه داد: وظایفی هم دولت و حکومت دارد، یکی این است که بستر این حماسه را فراهم کند. با تلاش‌های وزیر کشور و معاونانش با همکاری فرمانداران و دهیاران، این امکان ایجاد شده است. 

سرپرست ریاست جمهوری اضافه کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی تشکر می کنم. بخش امنیتی انتخابات به خوبی تدارک دیده شده و مشکلی در این زمینه نداریم. 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که رهبر انقلاب روی آن حساسیت دارند، موضوع صیانت از آرای مردم است، تأکید کرد: روی این مطلب برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است و دولت این موضوع را وظیفه خود می‌داند. 

مخبر خاطرنشان کرد: روش انتخابات در ایران خوشبختانه به شکلی است که امکان انحراف در آن وجود ندارد. اگر چه برای اطمینان نامزدها از مسائل روند انتخابات، وزیر کشور کار خوبی انجام داده است؛ بطوری که نامزدها بدون محدودیت، امکان معرفی ناظر داشتند و برای آنها کارت صادر شده است. 

سرپرست ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد انتخابات پرشور با نتیجه‌ای که مردم از آن راضی باشند، باشیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

قالیباف در صف رأی دادن

9:45 محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه برای رای دادن در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی حضور یافت.

171241002

صادق آملی لاریجانی رأی خود را به صندوق انداخت‌

9:40 صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

YTFhBOQT9omx

حضور هادی خامنه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری

9:35 هادی خامنه‌ای با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره 12 ستاد انتخابات وزارت کشور

9:30 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ تاکید کرد: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان‌پذیر است.

متن اطلاعیه که دقایقی قبل منتشر شد، به این شرح است: 

«بسمه تعالی

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی  می‌رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان‌پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

یادآور می‌گردد، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.»

حضور ظریف و همسرش در انتخابات ریاست جمهوری

9:25 محمدجواد ظریف و همسرش برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى وارد حسینیه جماران شدند.

سرپرست ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت

9:20 محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

8cmF5iOtX8Cg

حضور محسن هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری

9:15 محسن هاشمی رفسنجانی هم صبح امروز با حضور در حسینیه جماران، رای خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

شمارش آرای خارج از کشور تکذیب شد

9:05 علیرضا محمودی، مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور اضافه کرد: تا کنون رای گیری در هیچ یک از شعب اخذ رای در خارج از کشور به پایان نرسیده است و ایرانیان مقیم کماکان در حال مشارکت در انتخابات هستند.

وی افزود: اخبار منتشر شده از نتایج برخی شعب خارج از کشور صحت نداشته و در این کشورها کماکان چندین ساعت به پایان رای گیری زمان باقی است.

محمودی گفت: به محض پایان رای گیری در هر شعبه خارج از کشور نتایج به ستاد انتخابات خارج از کشور و متعاقبا به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

حضور محمدرضا عارف و همسرش پای صندوق اخذ رای+‌ فیلم

8:51 محمدرضا عارف به همراه همسرش در شعبه اخذ رای جماران حاضر شد و رای خود را در صندوق انداخت.

اطلاعیه مهم ستاد انتخابات کشور درباره شعب اخذ رای

8:46 ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره 10 خود را درباره برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری منتشر کرد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که صبح جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ منتشر شد به این شرح است:

بسمه تعالی

 در استای اجرای ماده «۷۲» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند ، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد . لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود .

همچنین اگر در طول زمان  رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.

 ستاد انتخابات کشور

حضور ناطق‌ نوری پای صندوق رای در حسینیه ارشاد+ فیلم

8:43 علی اکبر ناطق نوری با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

اژه‌ای در صف اخذ رأی در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

8:40 غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1403 در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافت.

Y756n4nDIkcB

درخواست وزیر کشور از طرفداران نامزدها

8:35 احمد وحیدی صبح امروز در ستاد انتخابات کشور ضمن صدور دستور آغاز رای گیری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز در سراسر کشور، اظهار کرد: انتخابات را در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور آغاز می کنیم.

وی ادامه داد: صرفا ۴۰ روز فرصت برای برگزاری انتخابات بود ولی مقدمات برگزاری فراهم شد و این نشان دهنده استحکام امور در ایران است.

وحیدی خاطرنشان کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری، عزت، شوکت و اقتدار است و نشان رشد و بالندگی ملت ایران است و مساله بسیار حساس و مهم است. از همه مردم دعوت می کنیم در ساعات اولیه در شعب حضور یافته و رای دهند. انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار می شود.

وزیر کشور افزود: برای ۴۶ هزار و ۸۹۴ نفر از نمایندگان نامزدها برای حضور در شعب اخذ رأی، کارت صادر شده است.

وی گفت: از همه هواداران نامزدها می خواهیم بنا بر ضوابط قانونی عمل کنند؛ هیچگونه مجوز تبلیغات برای امروز نداریم. از همه هواداران داوطلبان انتظار رعایت کامل ضوابط قانونی را داریم.

اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور

8:20 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ اعلام کرد، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز ( جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳) آماده اخذ آرا از تمامی واجدین شرایط هستند.

اطلاعیه ستاد انتخابات به این شرح است:

بسمه تعالی

نظر به آغاز فرایند اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۸ و قبل از آن)می باشند .

یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای رای دهندگان الزامی است.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند

8:14 رهبر انقلاب اسلامی رای خود را در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداختند و گفتند:‌ 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

برای ملت عزیزمان از خداوند متعال بهترین روزها و سالها و بالاترین برکاتش را مسئلت می‌کنم.

روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است. به خصوص آن وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس جمهور است؛ که چند سال آینده‌ی کشور با این انتخاب مردم تعیین می‌شود. لکن یک موضوع به نظر من مهمی در کنار این هست و آن حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رأی‌دهندگان است. این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است.

جمهوری اسلامی اسمش -یعنی کلمه‌ی جمهوری- حاکی از این است که در ذات این نظام حضور مردم لحاظ شده. بنابراین دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزّت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است. برای همین است که ما توصیه می‌کنیم مردم عزیزمان مسئله‌ی رأی دادن را، حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و شرکت کنند.

و این که شما می‌گویید بعضی‌ها مرددند، من وجهی برای تردید پیدا نمی‌کنم. این یک کار آسانی است که نتایج مهمی دارد. چرا انسان برای انجام یک کاری که خرج ندارد، زحمتی ندارد، مایه‌ای ندارد، وقت گیری ندارد، فشاری ندارد، ولی فواید زیادی دارد انسان چرا باید تردید داشته باشد؟ تردید نکنند. به خصوص با توجه به همین نکته‌ای که من اشاره کردم و آن اینکه جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است؛ و برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی حضور مردم یک امر لازم و واجبی است.

امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال مقدّر کند برای این کشور بهترین گزینش را و مفیدترین گزینش را. و سالهای آینده ان‌شاءالله سالهای خوب و مطلوبی باشد. مردم از گزینش خودشان راضی باشند.

والسّلام علیکم و رحمة‌الله و‌ برکاته

آغاز رسمی رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

8:00 صبح جمعه و رأس ساعت هشت صبح و با دستور احمد وحیدی، وزیر کشور رأی گیری از واجدین شرایط انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

در حوزه انتخابات استان تهران شش هزار و ۶۹۶ شعب اخذ رأی استفاده خواهد شد.

هیأت‌های اجرایی در سراسر استان تهران و حوزه‌های انتخابیه آغاز اخذ رأی گیری را گزارش کردند، به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران عوامل اجرایی در حال اخذ رأی مردم هستند و تعرفه‌ها نیز تحویل شعب اخذ رأی شده است و تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات اتخاذ شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی