انتخاب رای دهندگان مردد در آمریکا مشخص شد/ ترامپ بایدن را جا گذاشت

کدخبر: ۶۵۶۲۶۰
اقتصادنیوز:‌ رای دهندگان آمریکایی که تا قبل از مناظره انتخاباتی پنجشنبه شب دربین جو بایدن و دونالد ترامپ دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) در آمریکا درباره انتخاب بین این دو تردید داشتند، در نهایت بعد از مناظره تصمیم خود را اعلام کردند و گفتند قطعا به ترامپ رای خواهند داد.
انتخاب رای دهندگان مردد در آمریکا مشخص شد/ ترامپ بایدن را جا گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت این تصمیم خبر بدی برای بایدن است. از بین ۱۳ رای دهنده مردد که با این خبرگزاری گفت و گو کردند ۱۰ نفر گفتند که عملکرد رئیس جمهوری دموکرات ۸۱ ساله آمریکا علیه ترامپ نامزد جمهوریخواهان در کل ضعیف بوده و رفتار بایدن شرم اور، گیج کننده و تماشای این مناظره دشوار بوده است.

یک رای دهنده امریکایی ۶۵ ساله که بازنشسته و ساکن ایالت جورجیا است و در سال ۲۰۱۶ به ترامپ و در انتخابات سال ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بود گفت بایدن بسیار ضعیف و از همان ابتدای مناظره گیج بود. من نگران هستم که دشمنان ما بایدن را دراین حالت مشاهده کرده باشند. شوکه و ناامید شدم. متنفرم که رئیس جمهوری ما در تلویزیون در مقابل جهانیان این طور رفتار کند.

رویترز نوشت: مناظرات ریاست جمهوری معمولاً تأثیر محدودی بر رأی دهندگان دارتد، اما بایدن و ترامپ در رقابت تنگاتنگی قرار دارند و نتایج انتخابات احتمالا با هزاران رأی در تعداد انگشت شماری از ایالت های تعیین کننده رقم می خورد. هر دو نامزد باید حمایت تعداد نسبتاً کمی از رای دهندگانی را که هنوز تصمیم نگرفته اند به چه کسی رای دهند، جلب کنند.

بایدن عملکردی متزلزل در مناظره نخست با ترامپ از خود نشان داد در حالی که ترامپ با یک سری جملات وی را مورد حمله قرار داد.

رویترز نوشت نمایش ضعیف بایدن درمناظره زنگ هشدار را در بین دموکرات های دیگر به صدا در آورده و احتمالاً نگرانی رای‌دهندگان را در مورد مسن بودن او برای یک دوره چهار ساله دیگر بیشتر خواهد کرد.

هفت نفر از ۹ رأی دهنده ای که از عملکرد بایدن ناامید شده بودند به رویترز گفتند که اکنون به سمت ترامپ متمایل شده اند، زیرا دیگر معتقد نیستند بایدن بتواند وظایف خود را به عنوان رئیس جمهور انجام دهد.

سه نفر از این تعداد گفتند که قطعاً در دیدار مجدد انتخاباتی ترامپ با بایدن در ۵ نوامبر به ترامپ رای می‌دهند، هرچند که دو نفر از انها گفتند که رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه را دوست ندارند.

بر اساس آخرین نظرسنجی رویترزو موسسه ایپسوس، حدود ۲۰ درصد از رای دهندگان می گویند که در رقابت های ریاست جمهوری امسال، نامزدی را انتخاب نکرده اند، آنها می گویند به گزینه های نامزد ثالث تمایل دارند یا ممکن است اصلا رای ندهند.

مسائل مربوط به سن و توان ذهنی بایدن در ماه فوریه، پس از گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری مبنی بر اینکه بایدن از ضعف حافظه رنج می برد، در مسیر مبارزات انتخاباتی تاثیر گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی