خشونت در تظاهرات اسرائیلی‌های افراطی/ حمله به معترضان با ماشین‌های آب‌پاش

کدخبر: ۶۵۶۷۶۰
اقتصادنیوز: اعتراضات معترضان حریدی علیه خدمت وظیفه اجباری در ارتش اسرائیل به خشونت کشیده شد.
خشونت در تظاهرات اسرائیلی‌های افراطی/ حمله به معترضان با ماشین‌های آب‌پاش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حریدی‌ها با تجمع در قدس اشغالی علیه خدمت وظیفه اجباری در ارتش رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. بر اساس این گزارش، معترضان حریدی خودروی «اسحاق گلدکنف» وزیر مسکن را در قدس اشغالی محاصره و به سمت آن سنگ پرتاب کردند و شعار دادند: «به ارتش دشمن نمی‌پیوندیم». پلیس رژیم صهیونیستی به معترضانی که در خیابان‌های قدس اشغالی آتش روشن کردند با ماشین‌های آب پاش حمله کرد.معترضان حریدی همچنین تلاش‌ها برای تصویب قانون خدمت اجباری جوانان حریدی را محکوم کردند.

موضوع خدمت وظیفه حریدی‌ها از جمله پیچیده ترین مشکلاتی است که رژیم صهیونیستی از زمان اعلام موجودیت جعلی خود با آن مواجه بوده و این امر، باعث ایجاد مشکلات سیاسی بزرگی بین جریانات سیاسی راست‌گرا و چپ‌گرای این رژیم و شکاف‌های عمیقی بین صهیونیست‌های سکولار و ارتدوکس حریدی در سرزمین های اشغالی شده است.

سکولارها و چپ‌گرایان خواستار وادار کردن آنها به وظیفه اجباری هستند و راست‌گرایان ضمن دفاع از آنها، از وادار کردن آنها به انجام این کار خودداری می‌کنند.

حریدی‌ها هم اکنون خدمت وظیفه نمی‌روند و عمر خود را در مدارس دینی می‌گذارنند. جریان‌های چپ گرا و سکولار به دنبال تصویب قانونی برای لغو معافیت آنها از خدمت وظیفه هستند که با مقاومت حریدی‌ها و احزاب وابسته به آنها روبه‌رو شده است. بحث بر سر این قانون یکی از بحران‌های کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی