هشدار: تصویر مدارک هویتی خود را در فضای مجازی منتشر نکنید

کدخبر: ۶۵۶۸۴۵
اقتصادنیوز: اسناد و مدارک هویتی، سند رسمی و اطلاعات هویتی هر شخص است و طبق ماده ۳۴ قانون ثبت احوال، افشای اطلاعات مذکور ممنوع است.
هشدار: تصویر مدارک هویتی خود را در فضای مجازی منتشر نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سازمان ثبت احوال اعلام کرد: اسناد ثبت احوال اصلی ترین سند هویتی شهروندان است و اطلاعات وقایع و احوال شخصیه افراد طبق قانون در آن به ثبت می‌رسد و سند رسمی کشور محسوب می‌شود.

این مدارک و اطلاعات از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تمام افراد باید ضمن حفظ و نگهداری از این اسناد و اطلاعات، از انتشار اطلاعات و تصاویر مدارک هویتی خود در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

افراد سودجو در فضای مجازی تحت عناوین مختلف فعالیت می‌کنند و در فرآیند ثبت‌نام مدارک هویتی شهروندان را اخذ نموده و با استفاده از این اسناد اقدام مجرمانه خود را انجام می‌دهند.

خبر مرتبط
اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات/ مدارک هویتی لازم برای شرکت در انتخابات

اقتصاد نیوز :فرآیند اخذ رای از رای دهندگان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۱ بار ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام می شود.

طبق قانون دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع می‌باشد و دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیکی، استنادپذیری الکترونیکی، کمک به مقابله با سو استفاده‌های احتمالی و جعل اسناد هویتی، افزایش سلامت اداری و تسهیل ارائه خدمات به مردم، باید با اتصال به پایگاه سازمان ثبت احوال کشور نسبت به "احراز هویت برخط" اقدام و از اخذ کپی مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) خودداری کنند.

خبر مرتبط
با کدام مدارک هویتی می‌توان رأی داد؟

اقتصادنیوز: وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه امکان شرکت در انتخابات وجود دارد.

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی