واکنش رئیس جمهور عراق به اظهارات نماینده کنگره آمریکا

کدخبر: ۶۵۶۹۰۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور عراق اظهارات نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا درباره رئیس شورای عالی قضایی عراق را محکوم کرد.
واکنش رئیس جمهور عراق به اظهارات نماینده کنگره آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، اظهارات مایک والتز، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا درباره فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق را محکوم کرد.

خبر مرتبط
هشدار جدی مقاومت عراق به اسرائیل: در صورت لزوم منافع آمریکا هدف مشروع ماست

اقتصادنیوز: مقاومت عراق هشدار داد که اگر صهیونیست‌ها حماقتی علیه لبنان انجام دهند، منافع آمریکا در کل منطقه هم تبدیل به هدفی مشروع برای مبارزان عراقی می‌شود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، وی گفت که این اظهارات نه تنها به شخص فائق زیدان تعرض می‌کند بلکه استقلال دستگاه قضایی عراق که یکی از ارکان اصلی حکومت است را مورد تعرض قرار می‌دهد.

رشید تاکید کرد که سیستم قضایی عراق، یکی از مستحکم ترین سیستم های قضایی مستقل در منطقه است و تحقق عدالت را تضمین و از حاکمیت قانون حمایت می کند و ضامن حقوق مشروع شهروندان در زندگی آزاد و با کرامت است.

رئیس جمهور عراق گفت که ثبات امنیتی و سیاسی در عراق، قطعا دلیل واضحی برای این مساله است.

وی گفت که تکرار اظهارات غیر مسئولانه این چنینی، ممکن است بر نوع و ماهیت روابط دوجانبه میان عراق و امریکا تاثیر بگذارد.

به نوشته نشریه «فری بیکن» مایک والتز، عضو کمیته خدمات نیروهای مسلح و امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا، تصریح کرده است اصلاحیه‌ای را برای پیش‌نویس قانون دارایی‌های خارجی ارائه خواهد کرد که شامل قاضی زیدان رئیس دادگستری عراق نیز خواهد بود چرا که معتقد است او در زمره شخصیت‌هایی است که در راستای خدمت به منافع ایران در عراق فعالیت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی