جلیلی ارز واردات خود را چگونه تأمین می‌کند؟/درخواست کاندیدای انتخاباتی از وزارت علوم+فیلم

کدخبر: ۶۵۷۲۵۷
اقتصادنیوز: سعید جلیلی گفت: باید از دانشگاه ها و وزارت علوم بخواهید رشته های شما وارد اقتصاد خودرو و مسکن بشوند و برای این موضوعات دانشگاه های شما پیوند داشته باشند.
جلیلی ارز واردات خود را چگونه تأمین می‌کند؟/درخواست کاندیدای انتخاباتی از وزارت علوم+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، سعید جلیلی در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه شما هم گفته بودید واردات خودرو بحث صفر و صدی نیست. منظور شما از واردات کنترل شده خودرو چیست و ارز آن را از کجا تامین می‌کنید؟ گفت: باید از دانشگاه ها و وزارت علوم بخواهید رشته های شما وارد اقتصاد خودرو و مسکن بشوند و برای این موضوعات دانشگاه های شما پیوند داشته باشند.

وی گفت: در ده سال گذشته ده‌ها استاد دانشگاه و استاد مکانیک و مدیران مختلف را آورده ایم و درباره خودرو با آنها صحبت کرده ایم؛ از همه طیف ها و نگاه های مختلف. اینطور نیست که تازه بنشینیم و صحبت کنیم. تیراژ یکی از مهمترین مسائل مربوط به خودرو است؛ باید آنقدر افزایش یابد که این مشکل در بازار پیش نیاید.

جلیلی ادامه داد: باید تولید خودرو اقتصادی شود. بررسی فنی کرده‌ایم؛ اساتید رشته های مختلف و مدیران برجسته و با سابقه را صحبت کرده‌ایم.  باید تولید شما در خودرو اقتصادی شود. یکی از راه های افزایش تیراژ، واردات است.

مجری از جلیلی سوال کرد: اگر تولید خودرو و تیراژ آن بالا برود شما واردات خودرو را قطع می کنید؟

جلیلی افزود: نخیر؛ باید بازار را طوری کنترل کنید که تولیدکننده شما فکر نکند همه چیز دست اوست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی