دور دنیا

قیمت دینار عراق و درهم امارات هم فاز شدند؛ ریال عمان در کانال جدید/ روابط ترکیه و آلمان شکرآب شد

کدخبر: ۶۵۷۶۶۳
اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ها نسبت به روز گذشته نوسان صعودی را به ثبت رساندند و قیمت دینار عراق هم با رشد یک تومانی که تجربه کرد؛ 47 تومان خرید و فروش شد.
قیمت دینار عراق و درهم امارات هم فاز شدند؛ ریال عمان در کانال جدید/ روابط ترکیه و آلمان شکرآب شد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در پایان معاملات روز پنجشنبه 14 تیر، مسیر متفاوتی را در پیش نگرفت و با تداوم روند روز گذشته، در محدوده رنج نوسان داد و پیشواز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رفت. رویداد سیاسی که به عقیده معامله گران ریسک سیاسی بازار را در دو هفته اخیر افزایش داده است و بازار چشم انتظار ستاد انتخابات وزارت کشور است تا با مشخص شدن چهره پیروز انتخابات، موضع گیری مدنظر خود را اتخاذ کند.

امروز در بازار ارز تهران قیمت دلار نسبت به روز گذشته نوسان محسوسی را تجربه نکرد و با تحرک در محدوده رنج، 60 هزار و 750 تومان قیمت گذاری شد. برخی از معامله گران نوسان بازار را ناشی از تحرکات اخیر بازارساز و تزریق سنگین حواله و اسکناس درهم در بازار دبی و تهران می دانند. به عقیده این گروه بازارساز به دنبال کاهش قیمت دلار به زیر کانال 60 هزار تومان است و در پی تحقق این هدف، تزریق سنگین در بازار را در دستور کار خود قرار داده است. اما روند قیمت دلار امروز در بازار ارز تهران چه اثری بر قیمت سایر ارزها گذاشته است؟

قیمت دینار عراق امروز 14 تیر 1403

امروز در بازار ارز قیمت دینار عراق نسبت به روز گذشته رشد نامحسوسی در محدوده رنج داشت و با تجربه افزایش یک تومانی، 47 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

دینار عراق

نرخ امروز درهم امارات

درهم امارات هم معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته،‌ رشد 177 تومانی داشت و 16796 تومان معامله شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در جریان معاملات بازار به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

آخرین قیمت ریال عمان امروز

قیمت ریال عمان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران بالا رفت و افزایش 1520 تومانی را تجربه کرد. هر ریال عصر امروز و در پایان فعالیت معامله گران، 160160 تومان نرخ گذاشته شد.

نرخ لیر ترکیه در بازار

امروز لیر ترکیه هم مسیری جز افزایش قیمت را پیش روی خود ندید و در حالی معاملات را سپری کرد و به سرانجام رساند که 1890 تومان خرید و فروش شد. ارزش هر لیر امروز رشد 20 تومانی داشته است.

اما نام کشور ترکیه این روزها به دلیل صعود تیم ملی فوتبال این کشور به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا 2024 بر سر زبان ها افتاده است؛ تیمی که خلاف انتظارات عمل کرد و توانست شگفتی ساز شود. اما ماجرای صعود برای ترکیه به همین نقطه ختم نشد و شادی پس از گل یکی از بازیکنان این تیم حسابی حاشیه ساز شد و روابط این کشور با آلمان را تحت تاثیر قرار داد.

مریح دمیرال، فوتبالیست ترکیه‌ای در جریان بازی‌های جام ملت‌های اروپا علامتی موسوم به «سلام گرگ» با «گرگ خاکستری» را نشان داد که خشم دولت آلمان را برانگیخت و وزارت خارجه برلین سفیر ترکیه در این کشور برای ارائه توضیحات احضار کرده است. در حقیقت دمیرال نمادی را نشان داده که نماد غرور ترک هاست و نمادی از حامیان جنبش اولکوجو است که یک جنبش راست گرای افراطی در ترکیه به شمار می رود و پلیس فدرال آلمان به شدت با آنها مخالف است و به همین خاطر این بازیکن ممکن است که تنبیه شود.

لیر ترکیه

قیمت منات آذربایجان امروز

معاملات امروز بازار حکایت از تداوم روند صعودی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز گذشته دارد. ارزش هر منات 36180 تومان رسید که افزایش 380 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز سه تومان گران شد. درام ارمنستان که همواره در میان ارزهای مورد معامله در بازار نوسان محدود و نامحسوسی را تجربه می کند؛ با افزایش قیمتی که تجربه کرد، 160 تومان قیمت خورد.

نرخ امروز لاری گرجستان

امروز همچنین لاری گرجستان به عنوان آخرین ارز متعلق به کشورهای اروپایی در دور دنیا، در مسیر صعود قیمت حرکت کرد. هر لاری عصر امروز با 22360 تومان بسته شد تا 360 تومان نسبت به روز قبل گران شده باشد.

بات تایلند

قیمت بات تایلند در بازار

معاملات امروز بازار ارز تهران در دو مقصد شرق آسیای دور دنیا هم تفاوتی با اروپا و غرب آسیا نداشت. هر بات امروز 18 تومان افزایش قیمت داشت و 1679 تومان قیمت خورد.

رینگیت مالزی امروز چند؟

آخرین مقصد امروز دور دنیا مالزی است و ارزش رینگیت، واحد پول رسمی این کشور در جریان معاملات امروز به 13070 تومان رسید. هر رینگیت افزایش قیمت 160 تومانی داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از افزایش قیمت ها در محدوده مشخص خبر می دهد و همه ارزها در آخرین روز کاری هفته بر مدار افزایش قیمت حرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی