آتش در جنگل‌های خامی خاموش شد

کدخبر: ۶۶۱۵۴۷
اقتصادنیوز: آتشی که به جان جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی افتاه بود خاموش شد.
آتش در جنگل‌های خامی خاموش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید روح الله شاهینی، سرپرست فرمانداری باشت گفت: آتش سوزی کوه خامی از ساعت ۱۰ روز دوشنبه هفته جاری در این شهرستان آغاز شده بود که صبح امروز( سه شنبه) مهار شد.

وی بیان کرد: وزش باد شدید و سخت گذر بودن منطقه موجب کندی عملیات مهار آتش سوزی در این منطقه شده بود.

خبر مرتبط
عامل آتش سوزی جنگل‌های خرم آباد شناسایی شد

اقتصادنیوز: معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های جنوب خرم‌آباد به‌دلیل اختلافات محلی و سرایت آتش‌سوزی مزارع به اراضی مجاور این منطقه رخ داده‌است.

شاهینی اظهار کرد: بیش از ۶۰ نفر متشکل از نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای محلی، ادارات و بسیج برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خامی باشت فعالیت داشتند.

وی ابراز کرد: هم اکنون امدادگران محیط زیست و منابع طبیعی و نیروهای محلی برای پایش منطقه حفاظت شده خامی برای پیشگیری از روشن شدن دوباره شعله های آتش در این منطقه حضور دارند.

وی بیان کرد: مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی به دلیل صخره ای بودن، صعب العبوربودن، شیب تند، مسیر طولانی تا محل حادثه و وزش باد مشکل مواجه بود.

شاهینی ابراز کرد: برآورد دقیق خسارت بعد از مهار کامل آتش، از سوی کارشناسان بررسی و اعلام خواهد شد.

وی گفت: در این آتش سوزی بخشی از جنگل ها و درختان منطقه خامی مانند زالزالک و بلوط و ... طعمه حریق شد.

سرست فرمانداری باشت ابراز کرد: هفته جاری بیش از پنج فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی از جمله شلالدون، کوه لار ،کبک گان این شهرستان رخ داد که با تلاش امدادگران مهار شد.

منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید