تأثیر فوران پلاسمای خورشیدی بر اختلال اینترنت + فیلم

کدخبر: ۶۶۲۳۴۹
اقتصادنیوز: فوران‌های خورشیدی می‌توانند باعث تداخل در ارتباطات رادیویی، به‌ویژه در فرکانس‌های بالا شوند.
تأثیر فوران پلاسمای خورشیدی بر اختلال اینترنت + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز،  دو حلقه تیره از پلاسمای خورشیدی روز ۲۱ جولای منفجر شدند و فضاپیمای ناسا از این رویدادها ویدئویی ثبت و فضاپیمای SDO ناس دو حلقه از پلاسمای خنک و متراکم که از سطح خورشید بیرون جهیده اند را رصد کرد.

در این ویدئو می توان توده سیاه پلاسما را رصد کرد که همراه یک شعله خورشیدی کلاسM۱ از لکه AR۳۷۵۷ در این ستاره بیرون می آید. لکه های خورشیدی فعال مناطقی هستند که انرژی مغناطیسی تاج خورشیدی را در هر لحظه به بیرون پرداخت می کنند. آنچنان که خبرگزاری مهر در خبری آورده، به طور دقیق تر حلقه های سیاه رنگ حلقه هایی هستند که در واقع در مراحل اولیه خروج جرم از تاج خورشیدی(CME) است که یک توده مغناطسی است و می تواند طوفان های خورشیدی ایجاد کند که روی زمین تاثیر می گذارند.

تاثیر پلاسمای خورشیدی بر اختلال اینترنت 

به گزارش اقتصادنیوز، در همین زمینه گفته شده طوفان خورشیدی ایجاد شده شامل ذرات باردار و میدان‌های مغناطیسی قوی است که اثرات قابل توجهی بر روی زمین دارد. این طوفان خورشیدی می‌تواند باعث ایجاد فعالیت‌های مغناطیسی افزایش یافته در لایه‌های بالایی جو زمین، اختلال در سیگنال‌های ماهواره‌ای و حتی قطعی برق در مناطق مختلف کره زمین شود.

خبر مرتبط
در معرض نور خورشید قرار نگیرید/ هشدار درباره اشعه فرابنفش

اقتصادنیوز: رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت بر ضرورت به حداقل رساندن مواجهه با نور خورشید و خودمراقبتی در این روزهای فصل تابستان، تاکید کرد.

دانشمندان معتقدند که این رویداد نادر و غیرمنتظره می‌تواند بخشی از یک الگوی جدید در فعالیت‌های خورشیدی باشد که هنوز به درستی شناخته نشده است. آنها در حال بررسی دقیق داده‌های رصدی این رویداد هستند تا بتوانند درک بهتری از چگونگی شکل‌گیری و انفجار این پلاسمایی تاریک به دست آورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید