ذکیه خدادادی در المپیک پاریس/ حضور ورزشکاران افغانستان با استقبال مواجه شد

کدخبر: ۶۶۲۶۲۱
اقتصادنیوز: حضور ورزشکاران افغانستان، به ویژه ورزشکاران زن در المپیک پاریس، با استقبال گسترده شهروندان این کشور و شماری از مقام‌های پیشین و سیاست مداران مواجه شده است.
ذکیه خدادادی در المپیک پاریس/ حضور ورزشکاران افغانستان با استقبال مواجه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، در المپیک پاریس، در مجموع ۱۳ ورزشکار اهل افغانستان حضور دارند؛ شش نفر آنان به نمایندگی از افغانستان و هفت نفر نیز در تیم پناهندگان.

اعضای تیم افغانستان در المپیک پاریس شامل سه زن و سه مرد است که از سوی کمیته‌ بین‌المللی المپیک و در مشوره با مقام‌های پیشین کمیته ملی المپیک افغانستان، انتخاب و دعوت شده‌اند.

در این تیم کیمیا یوسفی در رشته دو میدانی زنان، یولدوز و فریبا هاشمی در رشته دوچرخه سواری، محمد صمیم فیض‌زاد در رشته جودو، شاه محمود نورزهی در رشته دوش و فهیم انوری در رشته شنا حضور دارند.

طالبان اعلام کرده‌اند که سه ورزشکار زن را به نمایندگی از افغانستان به رسمیت نمی‌شناسند و تنها سه ورزشکار مرد را نماینده افغانستان می‌دانند؛ اما کمیته‌ی بین‌المللی المپیک گفته است که این افراد از مردم افغانستان نمایندگی می‌کنند، نه رژیم طالبان.
هفت ورزشکار افغانستانی نیز عضو تیم پناهندگان هستند که شامل چهار زن و سه مرد می‌شوند. ذکیه خدادادی، در رشته‌ی پاراتکواندو، معصومه علیزاده در رشته دوچرخه سواری، نگاره شاهین در رشته جودو، منیژه تلاش در رشته «بریک دنس»، امیر انصاری در رشته دوچرخه سواری، صبغت‌الله عرب در رشته جودو و فرزاد منصوری در رشته تکواندو، ورزشکاران افغانستانی هستند که در تیم پناهندگان حضور دارند.

از میان این ورزشکاران، ذکیه خدادادی و معصومه علیزاده مقیم فرانسه، نگاره شاهین مقیم کانادا، منیژه تلاش مقیم اسپانیا، امیر انصاری مقیم سویدن، صبغت‌الله عرب مقیم آلمان و فرزاد منصوری مقیم بریتانیا است.

ذکیه خدادادی و معصومه علیزاده، دختران ورزشکار شیعه و هزاره افغانستان که عضو تیم پناهندگان المپیک پاریس هستند، از جمله ورزشکارانی بودند که مشعل المپیک را در خیابان‌های پاریس حمل کردند.

ذکیه خدادادی که در رشته پاراتکواندو در المپیک پاریس حضور دارد، پس از حمله مشعل المپیک نوشت که «امروز افتخار حمل مشعل المپیک را داشتم. این افتخار بزرگی برای من بود و احساس غرور[کردم]، واقعاً شگفت‌انگیز بود» که «به عنوان یک دختر وزرشکار از افغانستان و یک پناهنده» این مشعل را حمل کردم.

معصومه علیزاده، در رشته دوچرخه سواری در المپیک پاریس حضور دارد و رییس تیم پناهندگان است.‌ او نیز مشعل المپیک را در خیابان‌های پاریس حمل کرد و در مراسمی با حضور مقام‌های جهان، از جمله امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه سخنرانی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید