ماجرای تلخ جابجایی اجباری در غزه

کدخبر: ۶۶۲۷۲۹
اقتصادنیوز: رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد با بیان اینکه تقریبا همه ساکنان غزه از آغاز جنگ حداقل یک بار در ماه مجبور به جابجایی شده‌اند، گفت: یکی از شهروندان غزه به تیم‌های آنروا اعلام کرده است که در عرض ۱۰ ساعت ۲ بار مجبور به جابجایی شده است و در کل مردم دنبال جای امن هستند.
ماجرای تلخ جابجایی اجباری در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که تنها ۱۴ درصد از مناطق نوار غزه مشمول دستور تخلیه نشده‌اند.

 فیلیپ لازارینی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: مراجع اسرائیلی هر روز این دستورات را صادر می‌کنند تا مردم را مجبور به جابجایی کنند و این مساله باعث بروز هرج و مرج و ترس و وحشت شده است.

وی افزود: در بسیاری از مواقع، مردم تنها چند ساعت زمان دارند تا تمام دارایی خود را بسته بندی کرده و دوباره پیاده راه بیفتند و یا با استفاده از گاری‌هایی که با چهارپایانی مانند الاغ کشیده می‌شوند، نقل مکان کنند.

لازارینی با بیان اینکه تقریبا همه ساکنان غزه تحت تاثیر این دستورات قرار گرفته و بسیاری از آنها از آغاز جنگ در غزه حداقل یک بار در ماه مجبور به جابجایی شده‌اند، گفت: یکی از شهروندان غزه به تیم‌های آنروا اعلام کرده است که در عرض ۱۰ ساعت ۲ بار مجبور به جابجایی شده است و در کل مردم دنبال جای امن هستند.

 با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید