مروری بر گذشته و حال یک رویداد

ممنوعیت تردد این خودروها در تهران

کدخبر: ۶۶۲۸۸۵
اقتصادنیوز: حدود 50 سال پیش در چنین روزهایی خبری درباره جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده در تهران به روزنامه ها راه پیدا کرد.
ممنوعیت تردد این خودروها در تهران

به گزارش اقتصادنیوز، تردد خودروهای اسقاطی در خیابان های تهران یکی از معضلات شهری مهمی است که آلودگی های بسیاری را در پی دارد و سیمای ظاهری خیابان ها را هم نازیبا می کند. همین موضوع عاملی شده است تا بحث جریمه برای تردد خودروهایی با عمر بیش از 20 سال جدی شود. بنا به گفته رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل «بر اساس قانون چنانچه خودرو‌های فرسوده یعنی خودرو‌های شخصی با سن بالای ۲۰ سال، در سامانه نوسازی ناوگان و خودرو‌های فرسوده ثبت نشده باشند، تردد آنها از ابتدای سال آینده مشمول جریمه خواهد شد، اما در صورت ثبت نام معافیت اعمال قانون دریافت می‌کنند.»

مهران سالاریه تاکید کرد: «مالکان خودرو‌های فرسوده می‌توانند از روز شنبه ۲۳ تیرماه در سامانه نوسازی ناوگان و خودرو‌های فرسوده ثبت نام کنند تا در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند.»

نکته جالب توجه اما اینجاست که معضل تردد خودروهای فرسوده، معضل امروز و دیروز تهران نیست و پایتخت سال هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند. مانند حدود 50 سال پیش که روزنامه اطلاعات خبری درباره ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در کشور را در صفحه نخست خود منتشر کرد.

1111

این روزنامه در شماره تاریخ 7 مرداد 1354 خبری را با تیتر «جلوی حرکت هزاران اتومبیل قراضه گرفته می شود» نوشت: «پس از افتتاح مراکز معاینه اتوماتیک اتومبیل ها در تهران، هر روز تعدادی از اتومبیل های فرسوده از دور خارج خواهد شد. بزودی چراغ های راهنمائی پایتخت الکترونیکی میشود و ماموران، ترافیک پایتخت را از طریق تلویزیون های مدار بسته کنترل خواهند کرد.»

12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید