نام دیگر عملیات ترور اسماعیل هنیه چه بود؟/دعواهایی شروع شد تا پزشکیان را مقصر جلوه دهد!

کدخبر: ۶۶۴۱۸۲
اقتصادنیوز: یک کارشناس گفت: یکی از مسائلی که زمینه جذب نیرو توسط سرویس های خارجی را فراهم می کند، شکل گیری سرخوردگی سیاسی در مردم و یا سختی معیشت و مشکلات اقتصادی و مالی است.
نام دیگر عملیات ترور اسماعیل هنیه چه بود؟/دعواهایی شروع شد تا پزشکیان را مقصر جلوه دهد!

به گزارش اقتصادنیوز، سید علی حسینی درباره عملیات ناجوانمردانه ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران گفت: این صرفا یک عملیات نظامی و جاسوسی نبود، بلکه عملیاتی است که الان در دروس دافوس در دنیا تدریس می شود و به آن «عملیات هیبریدی» می گویند. مدت هاست که اسراییل غاصب به این روش عملیات می کند و شاید این اقدامات اسراییل غاصب بوده است که شکل دهی این دروس را در دانشگاه های فرماندهی و ستاد دنیا را راه انداخته است. 

وی افزود: این عملیات رأس تشکیلات حماس شهید هنیه را در تهران به شهادت رساند و این معنا و مفهوم خاصی دارد. یقینا این عملیات بدون همکاری جاسوسان اسراییل در تهران انجام شدنی نبوده است. 

حسینی با بیان این که همزمان با این عملیات در بیروت، عراق، یمن و سوریه هم اسراییل غاصب عملیات هایی انجام داد، گفت: اسراییل می خواست این پیام را بدهد که توان رزمی بالایی دارد و می تواند همزمان در چهار کشور محور مقاومت عملیات انجام دهد. البته روشن است که این عملیات ها با کمک متحدین انجام شده است و اسرائیلی ها بدون کمک اطلاعاتی و راداری و پوشش هوایی نمی توانستند اقدامی انجام دهند؛ به خصوص این که آمریکا هم دیروز یک مقر نیروهای نظامی عراق را در استان بابل  هدف قرار داد و تعدادی از نظامیان عراق رابه شهادت رساند. 

این کارشناس سیاست خارجی و امور امنیتی درباره همزمانی این عملیات با آغاز به کار دولت جدید گفت: این عملیات در سیاست خارجی دولت جدید قطعا تأثیرگذاراست. این در حالی است که دکتر پزشکیان رییس جمهور جدید کشورمان قصد دارد در سیاست خارجی تنش با غرب و آمریکا را کم و تنش ها را برطرف کند. حالا این اتفاق دولت را در اولین روزهای کاری خود به مشکلات جدی مواجه می کند.  

او افزود: متاسفانه مشاهده می کنیم که همزمان با این عملیات دعواهایی شروع شده است که پزشکیان را مقصر جلوه دهند. مطمئنم که این اقدامات در داخل با کمک منافقین و نیروهای نادان داخلی انجام می شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که چگونه رژیم صهیونیستی به چنین توانی در انجام این مدل عملیات ها رسیده است؟ گفت: باید گفت که بیش از 75 سال از عمر اسراییل غاصب می گذرد. این در حالی است که قبل از تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین آنها دارای تشکیلات اطلاعاتی، مالی، رسانه ای و اقتصادی قدرتمندی در جهان  بودند و در سیاست کشورهای بزرگ نقش و تأثیر داشتند. الان اسراییل و نتانیاهو صرفا یک دولت جعلی یا شخص نیست که از این توان استفاده می کند؛ درست است که اسراییل در یک جغرافیای محدود کشور غصبی تشکیل داده است، اما یک عقبه بزرگ جهانی دارد و با لابی گری های خود توانسته همراهی ابرقدرتی مثل آمریکا را با خود داشته باشد. سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا و کف زدن های ممتد و چندین باره نمایندگان کنگره نشان از تأثیرگذاری این لابی در آمریکا و سایر کشورها مثل فرانسه و انگلیس دارد.

وی تصریح کرد: وقتی با چنین کشوری درگیر می شویم و سیاست هایی داریم که مقابله کنیم، باید تمام ساز و کارهای لازم را آماده کنیم؛ اما در کشور ما این طور نیست و ما بدون آمادگی لازم و زیرساخت ها و توان لازم به جنگ مجموعه ای به ظاهر کوچک، ولی در باطن قوی و با عقبه جهانی، رفته ایم.

او در خصوص نفوذ رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع علل مختلفی دارد؛ یکی به عقبه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بر می گردد و دیگر اینکه آنها به اهمیت انجام این عملیات ها برای تداوم بقای خود پی برده اند و همیشه بیشترین سرمایه گذاری را در این قسمت کرده اند و توانسته اند سازمان منسجمی را سازماندهی کنند و شبکه ای از مخبرین و نفوذی ها درست کرده اند و از آنها در این نوع عملیات ها استفاده می کنند. از سوی دیگر زمینه هایی در ایران ایجاد شده است که برای دستگاه های جاسوسی آماده کرده ایم تا بتوانند از این زمینه ها استفاده کنند و جاسوسان خود را استخدام و پرورش بدهند و به موقع از آنها بهره ببرند. 

حسینی افزود: یکی از مسائلی که زمینه جذب نیرو توسط سرویس های خارجی را فراهم می کند، شکل گیری سرخوردگی سیاسی در مردم و یا سختی معیشت و مشکلات اقتصادی و مالی است و مهمتر از همه وقتی در کشور تناقضات زیاد می شود و افراد برای سوالات خود جوابی ندارند آنها را به نوعی به انتقام گیری می کشند. در واقع صرفا افراد از طریق مسائل مالی و اخلاقی و اقتصادی یا حتی اعتقادی جاسوس نمی شوند، بلکه مسائل دیگری مانند تمایل به انتقام از حاکمیت هم یکی از علل جاسوسی است.

وی در پایان گفت: جاسوسی موضوع بسیار پیچیده ای است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. متأسفانه ما همه عوامل را آماده کرده ایم که رژیم صهیونیستی استفاده کند؛ مهم تر این که هم زمان با این رژیم ساختارسازی و نیرو تربیت نکرده ایم. ضمن این که نیروهای اطلاعاتی ما درگیر مسائل بی‌ربط داخلی هستند، در حالی که نیازی به درگیر کردن آنها در مسائل داخلی نیست و باید آنها را برای اموری مهمتر فعال کنیم.البته این از دردهایی است که کمتر گوش شنوایی برای آن پیدا می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید