این کشور خون چین را به جوش آورد/ پکن هشدار داد

کدخبر: ۶۶۴۷۶۱
اقتصادنیوز: مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه گفت: فیلیپین باید از اتهامات بی‌اساس علیه چین در مورد موضوع دریای چین جنوبی دست بردارد و کشورهای خارج از منطقه باید کارهایی را انجام دهند که برای صلح و ثبات منطقه ای مفید باشد.
این کشور خون چین را به جوش آورد/ پکن هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اظهارات مائو پس از آن بیان شد که فیلیپین و آلمان روز یکشنبه متعهد به امضای توافقنامه همکاری دفاعی در سال جاری و حفظ "نظم بین المللی مبتنی بر قوانین" در مورد مناطق مورد مناقشه دریای چین جنوبی شدند.

مائو با اشاره به حقوق حاکمیت ارضی و دریایی و منافع چین در دریای چین جنوبی و مطابقت آنها با قوانین و رویه بین المللی گفت این فیلیپین است که در دریای چین جنوبی مشکل ایجاد می کند.

مائو گفت: افرادی در فیلیپین هستند که باید درک اشتباه خود را اصلاح کنند و از اتهامات بی اساس خودداری کنند.

 مانیل می‌گوید که پکن در بخش‌هایی از دریای چین جنوبی که محل مناقشه برای حاکمیت میان فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی بوده، جزایر مصنوعی ساخته است.

از سوی دیگر مقام‌های چینی بارها اعلام کرده‌اند که کشورشان حق حاکمیت غیر قابل مذاکره‌ای را بر جزایر «نان‌شا» شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن دارد و رفتار مانیل خلاف حق تمامیت ارضی سرزمین چین و «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» است و همچنین تعهدات این کشور را نقض می‌کند. اما دادگاه دائمی داوری در لاهه هم در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد: ادعاهای پکن مبنای قانونی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید