جزئیات جدید درباره تصمیمات حماس بعد از انتخاب جانشین هنیه/مذاکرات آتش‌بس ادامه می‌یابد؟

کدخبر: ۶۶۴۸۸۷
اقتصادنیوز: یک رهبر حماس گفت: روند مذاکرات برای توقف جنگ در نوار غزه و تبادل اسرا با اسرائیل از طریق میانجی‌گری‌ها پس از انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس ادامه خواهد یافت.
جزئیات جدید درباره تصمیمات حماس بعد از انتخاب جانشین هنیه/مذاکرات آتش‌بس ادامه می‌یابد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «اسامه حمدان»، یکی از رهبران حماس در گفت‌وگو با آناتولی گفت:‌ موضوع مذاکره با تصمیمات رهبری مدیریت می‌شد و السنوار از روند مذاکرات دور نبود، بلکه در جزئیات آن حضور داشت.

وی افزود: روند مذاکرات ادامه خواهد داشت و مشکل این روند تغییری نیست که در جنبش حماس رخ داده، بلکه در اسرائیل و (نخست وزیر اسرائیل) «بنیامین نتانیاهو» و در آمریکا است که صادقانه در میانجیگری و تلاشش برای فشار در جهت تحقق آتش‌بس عمل نکرد.

حمدان ادامه داد: السنوار از انعطاف بالایی در اداره امور عمومی برخوردار است و حقوق ملت فلسطین را محافظت می‌کند.

وی افزود: اسرائیلی‌ها وقتی درباره موضوع مذاکره صحبت می‌کنند باید خیلی تجدید نظر کنند، زیرا منطق مذاکره‌ای که جنبش حماس از آن آغاز به کار کرده، توقف تجاوز به مردم ما و رفتن به سمت تبادل اسرا بوده، در حالی که اسرائیلی‌ها تلاش کردند اسرایشان را بدون بهایی و کشتار مردم ما در جریان نسل کشی بازگردانند.

این رهبر حماس توضیح داد که جنبش حماس به تلاش برای آتش‌بس، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، پایان دادن به محاصره، بازسازی مجدد نوار غزه و سپس فرآیند تبادل اسرا متعهد باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جدید جنبش حماس «مسیر را در این راستا ادامه خواهد داد».

خبر مرتبط
واکنش‌‌ها به انتخاب السنوار به عنوان جانشین اسماعیل هنیه

اقتصادنیوز: انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس که سه‌شنبه شب اعلام شد، با واکنش‌های مختلفی در سطح منطقه و جهان روبه رو شد و برخی این انتخاب را در راستای تقویت مقاومت و ادامه راه شهید اسماعیل هنیه دانستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید