مروری بر گذشته و حال یک رویداد

مردودین کنکور احضار شدند+‌ جزئیات

کدخبر: ۶۶۵۱۲۸
اقتصادنیوز: 49 سال پیش در همین روزها داوطلبانی که نتوانستند در کنکور نتیجه بگیرند و از ورود به دانشگاه بازماندند؛ برای خدمت سربازی احضار شدند.
مردودین کنکور احضار شدند+‌ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها بحث کنکور سراسری 1403 حسابی داغ است و داوطلبان منتظر اعلام زمان انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه و آغاز مسیری تازه در زندگی خود هستند. براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، هم‌زمان با اعلام کارنامه علمی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳، متقاضیانی که گروه آزمایشی اصلی شان در دو یا چند نوبت متفاوت بود، باید گروه آزمایشی اصلی که می‌خواهند از آن انتخاب رشته کنند را حداکثر تا تاریخ ۱۸ مردادماه در حساب کاربری خود مشخص کنند.

خبر مرتبط
آخرین مهلت انتخاب گروه آزمایشی کنکوری‌ها مشخص شد

اقتصادنیوز: هم‌زمان با اعلام کارنامه علمی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳، آن دسته از متقاضیانی که گروه آزمایشی اصلی آنان در دو یا چند نوبت متفاوت بوده، باید گروه آزمایشی اصلی که می‌خواهند از آن انتخاب رشته کنند را حداکثر تا تاریخ ۱۸ مردادماه در حساب کاربری خود مشخص کنند.

اما نکته جالب توجه اینجاست که 49 سال پیش در چنین روزی، همچنان خبر نتایج کنکور سراسری در کانون توجه قرار داشت و تیتر یک روزنامه ها بود. مانند روزنامه اطلاعات که در شماره 18 مرداد 1354 با تیتر «مردودین کنکور به خدمت زیر پرچم احضار شدند» درباره داوطلبانی که نتوانستند از سد غول کنکور عبور کنند، نوشت: «مشمولان دیپلمه متولد ۱۳۳۶ سال آینده هم میتوانند در آزمون همگانی شرکت کنند: پذیرفته نشدگان دانشگاهها و و موسسات عالی آموزشی برای انجام خدمت زیر پرچم احضار شدند. این مشمولان که دیپلم متولد سالهای ۱۳۳۵ به پائین هستند باید بلافاصله پس از آگاهی از پذیرفته نشدن خود در دانشگاهها و موسسات مالی آموزشی به حوزه شما حوزه های ثبت نام اداره وظیفه عمومی در سراسر کشور مراجعه کنند و دفترچه آماده به خدمت بگیرند.»

Untitled

این روزنامه در ادامه آورده است: «این مشمولان اگر ساکن تهران هستند برای دریافت دفترچه آماده به خدمت باید به حوزه های سازمان وظیفه عمومی تهران و در صورتی که ساکن شهرستانند به بخش های وظیفه و یا گروهان های ژاندارمری محل سکونت خود مراجعه کنند. طبق قانون خدمت وظیفه عمومی اگر این مشمولان بموقع برای دریافت دفترچه آماده به خدمت مراجعه نکنند غایب محسوب میشوند و مطابق ماده و قانون وظیفه عمومی با آنها رفتار خواهد شد. یعنی اگر بعدا خود را معرفی کنند نخست به خدمت اعزام میشوند و بعد از انقضای خدمت در اختیار مراجع قضائی قرار میگیرند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید