جزئیات گفت‌وگوی وزیر خارجه چین با حاکم نظامی میانمار

کدخبر: ۶۶۶۵۳۷
اقتصادنیوز: «وانگ یی» وزیر خارجه چین در پی درگیری‌ها و بی‌ثباتی فزاینده داخلی در میانمار با «مین آنگ هلینگ» رئیس حکومت نظامی این کشور دیدار و بر همکاری جدی ۲ کشور برای برقراری صلح و ثبات در میانمار تاکید کرد.
جزئیات گفت‌وگوی وزیر خارجه چین با حاکم نظامی میانمار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  وانگ چهارشنبه در این دیدار تاکید کرد که چین برای برقراری صلح و ثبات با میانمار به طور جدی به این کشور همکاری می‌کند و پکن با حملات شبه‌نظامیان قومی به ارتش در ایالت «شان» در شمال میانمار مخالف است.

به گزارش شبکه ام‌آرتی‌وی میانمار، وانگ و مقام‌های نظامی میانمار درباره روابط دوجانبه، ثبات در مناطق مرزی دو کشور و مقابله با جرایم سایبری و سایر اقدامات غیرقانونی تبادل نظر کردند.

رسانه‌های چینی نیز گزارش دادند که وانگ در این دیدار گفت که پکن «با آشوب و جنگ در میانمار، دخالت خارجی نیروهای فرامرزی در این کشور و هر گونه تلاشی برای ایجاد شکاف میان دو کشور و افترا به چین مخالف است.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که میانمار «به طرز موثری از امنیت پرسنل و پروژه‌های چین در این کشور حفاظت کند.»

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری میانمار است و میلیاردها دلار در بخش معادن، خطوط نفت و گاز و سایر زیرساخت‌های این کشور سرمایه‌گذاری کرده است. چین و روسیه بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سلاح برای ارتش میانمار هستند.

اما ناکامی غیرمنتظره ارتش میانمار در مقابل شبه‌نظامیان امنیت این کشور و حفاظت از منافع چین را به خطر انداخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید