روسیه با این کشور توافق امضا کرد

کدخبر: ۶۶۶۶۱۰
اقتصادنیوز: الکساندر وولین که در یک سفر رسمی به مسکو رفته است، روز چهارشنبه با نیکولای پاتروشف دیدار کرد.
روسیه با این کشور توافق امضا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت صربستان اعلام کرد مسکو و بلگراد بر سر تقویت همکاری‌های راهبردی با یکدیگر توافق کردند.

دولت صربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد «الکساندر وولین» معاون نخست وزیر صربستان و «نیکولای پاتروشف» دستیار رئیس جمهور روسیه پس از مذاکرات برگزار شده در مسکو آمادگی خود را برای بهبود بیشتر شراکت استراتژیک بین دو کشور ابراز کردند.

بر اساس این بیانیه، الکساندر وولین که در یک سفر رسمی به مسکو  رفته است، روز چهارشنبه با نیکولای پاتروشف دیدار کرد.

خبر مرتبط
مخابره پیام از روسیه به ایران؛ راز مسافر مرموز مسکو به تهران/ نقشه مشترک پوتین و بایدن برای تنش در خاورمیانه

اقتصادنیوز: سفر سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت ملی روسیه به ایران آن هم در میانه تشدید تنش ها موجب شد تا گمانه زنی ها در باب چرایی این سفر افزایش یابد. گروهی می‌گویند که شویگو حامل پیام خویشتن داری برای ایران بود و گروهی دیگر براین باورند که هماهنگی میان شرکای راهبردی در این بازه زمانی با اهمیت است.

معاون نخست وزیر صربستان در این دیدار، انتصاب پاتروشف به‌عنوان دستیار ریاست جمهوری و همچنین رئیس هیئت دریانوردی روسیه را تبریک گفت و از ادامه همکاری در زمینه‌های مورد اهتمام دو کشور ابراز خرسندی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است در جریان این دیدار یک فهم مشترک برای بهبود بیشتر مشارکت استراتژیک بین صربستان و روسیه ایجاد شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، معاون نخست وزیر صربستان همچنین دستیار رئیس جمهور روسیه را دوست و متحد بزرگ بلگراد توصیف و از او به خاطر تلاش‌های شخصی و تعهدش به روسیه در مبارزه با قطعنامه سربرنیتسا و سیاست مستمرش در احترام به تمامیت ارضی و تمامیت ارضی و حاکمیت کشور صربستان تشکر کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید