پس گرفتن سوله‌های بحران تهران از سازمان ورزش

کدخبر: ۶۶۶۷۳۰
اقتصادنیوز: رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: پیشتر تعداد محدودی از سوله‌های بحران در پایتخت تبدیل به سالن‌های ورزشی شده بود که پس از پیگیری و گرفتن مصوبه‌ای از شورا؛ این سوله‌ها بازپس‌گیری شده و به مدیریت بحران شهر تهران عودت داده شد.
پس گرفتن سوله‌های بحران تهران از سازمان ورزش

همزمان با ایجاد و راه‌اندازی سوله‌های بحران در شهر تهران در دوره‌های پیشین مدیریت شهری، این سوله‌ها بدون در نظر داشت اهداف پیش‌بینی شده در اختیار سالن‌های ورزشی قرار گرفته و بهره‌برداری می‌شدند که تلاش‌های برای واگذاری دوباره آنها به مدیریت بحران انجام شد.

مهدی بابایی روز جمعه  اظهار کرد: مباحث ایمنی در ساخت این سوله‌ها بطور کامل رعایت شده است بطوری که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این سوله‌های بحران حتی تا هشت ریشتر در برابر زلزله‌های احتمالی نیز مقاومت دارند.

همه مناطق ۲۲گانه شهر تهران دارای سوله بحران هستند

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران تاکید کرد: اکنون همه مناطق ۲۲گانه این کلانشهر دارای سوله بحران هستند. علاوه براین ۹۵ درصد نواحی از سوله بحران برخوردارند و فقط تعداد کمی از نواحی فاقد سوله بحران است که قرار است این نواحی نیز در یک برنامه چهارساله به خانه‌های تجمع امن مجهز شوند. البته معتقدم عقب‌ماندگی کوچکی در این زمینه وجود دارد که باید با تلاش‌های جدی این موضوع نیز جبران شود.

خبر مرتبط
ماجرای توهین و بی احترامی به اعضای منتقد شورای شهر تهران؛از کلماتی استفاده شد که در کوچه و خیابان هم گفته نمی شد!

اقتصادنیوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران دلیل بی‌رغبتی حضور اعضای منتقد در جلسات هم‌اندیشی با شهردار را تشریح کرد.

وی درباره بهره‌برداری سازمان ورزش از سوله‌های بحران توضیح داد: تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد سوله‌های بحران تحویل سازمان ورزش و جوانان شده بودند تا برای امر ورزش مورد استفاده قرار می‌گرفت که با پیگیری انجام شده به مدیریت بحران عودت داده شدند و با این اقدامات اثربخش اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: با توجه به اینکه موضوع نگهداشت سوله‌های بحران در اختیار مرکز مدیریت بحران شهر تهران قرار دارد،‌ در همین راستا در طول روز نیز برای انجام فعالیت‌های حوزه ورزش بانوان می‌توان از این سوله‌ها استفاده کرد.

تهران ۱۱۵ سوله بحران دارد

بابایی همچنین گریزی به آمارهای مربوط به سوله‌های بحران در پایتخت زد و گفت: اکنون تعداد سوله‌های بحران تهران ۱۱۵ سوله است و با توجه به وجود ۱۳۴ ناحیه در پایتخت باید سوله‌های بحران که محل تجمع امن به شمار می‌رود نیز در این نواحی ایجاد شود.

وی با اشاره به سوله‌های بحران و خانه‌های امن در پارک‌های تهران اظهار کرد: این سوله‌ها محل‌های تجمع امن شهروندان در مواقع بحران محسوب می‌شود که در مواقع بحران مانند سیل و زلزله می‌توان از این مکان‌ها استفاده کرد و این مکان‌ها دارای خدمات اضطراری از جمله برق و تجهیزات موردنیاز است که البته باید اقداماتی برای کامل شدن تجهیزات آنها نیز صورت گیرد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید