رای منفی کمیسیون فرهنگی مجلس به این وزیر پیشنهادی پزشکیان

کدخبر: ۶۶۷۵۹۶
اقتصادنیوز: نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رای منفی این کمیسیون به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی خبر داد.
رای منفی کمیسیون فرهنگی مجلس به این وزیر پیشنهادی پزشکیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، امیر حسین بانکی پور فرد نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گف : جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزیر پیشنهادی ارشاد و وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی برگزار شد.

وی افزود : وزیر ارشاد با توجه به سابقه‌ کارش در دوره‌های گذشته و ارتباط مثبت و موثر با اعضای کمیسیون، توانست حمایت گسترده‌ای را جلب کند.

بانکی پور اظهارداشت : ایشان به عنوان فردی با شخصیت فرهنگی و متین، همواره مورد توجه و تایید اهل فرهنگ بوده و حتی مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه‌ای به ایشان داشته‌اند. به همین دلیل،  در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس پس از بررسی نکات مختلف و بحث‌های مطرح شده، اکثریت اعضا رای مثبت به ایشان دادند و تنها دو نفر رای منفی دادند.

وی افزود: در مورد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، بحث‌های زیادی صورت گرفت. هرچند فضای جلسه صمیمی و سازنده بود، اما برخی اعضا به دلیل برخی مسائل مرتبط با گذشته ایشان و نبود تجربه کافی در حوزه میراث فرهنگی، نتوانستند به طور کامل قانع شوند. 

بانکی پور تصریح کرد : وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی تجربه‌هایی در وزارت ورزش و جوانان و وزارت ارشاد داشتند، اما این تجربه‌ها در نظر برخی اعضا برای تصدی این وزارتخانه کافی نبود. به همین دلیل، اکثریت اعضای کمیسیون به ایشان رای منفی دادند، هرچند تعامل و فضای گفتگو با ایشان مثبت و بدون تنش بود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد : پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که وزیر ارشاد با توجه به سابقه و حمایت‌های موجود، به راحتی رای اعتماد مجلس را کسب کند، اما وضعیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی به دلیل نگرانی‌ها درباره تجربه و صلاحیت اجرایی‌اش، همچنان نامشخص است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید