افزایش سطح هشدار امنیتی در پایگاه هوایی ناتو

کدخبر: ۶۶۸۲۲۸
اقتصادنیوز: پایگاه هوایی ناتو در شهر «گایلنکیرشن» پنجشنبه شب در اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: همه کارکنان غیرماموریتی در یک اقدام احتیاطی به خانه‌هایشان فرستاده شده‌اند. امنیت کارکنان اولویت ماست.
افزایش سطح هشدار امنیتی در پایگاه هوایی ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پایگاه هوایی ناتو در شهر «گایلنکیرشن» آلمان در پی دریافت «اطلاعاتی جاسوسی درباره یک تهدید احتمالی» سطح هشدار امنیتی را افزایش داد.

این پایگاه هوایی پنجشنبه شب در اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: همه کارکنان غیرماموریتی در یک اقدام احتیاطی به خانه‌هایشان فرستاده شده‌اند. امنیت کارکنان اولویت ماست. عملیات ما طبق برنامه انجام می‌شود.

جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است اما یک سخنگوی این پایگاه هوایی ناتو گفت که سطح تهدید امنیتی به «چارلی» افزایش یافته است. چارلی دومین سطح از چهار سطح هشدار امنیتی است. در تعریف چارلی آمده است: حادثه‌ای که که رخ داده و یا اطلاعات جاسوسی نشان می‌دهد که نوعی اقدام تروریستی علیه پرسنل یا سازمان‌های ناتو بسیار محتمل است.

پایگاه هوایی ناتو در شهر گایلنکیرشن میزبان ناوگانی از هواپیماهای تجسسی آواکس است و برای دومین بار در یک هفته اخیر سطح هشدار امنیتی را بالا می‌برد.

این پایگاه هفته گذشته از تلاش یک فرد برای ورود غیرقانونی به این مرکز نظامی خبر داد که باعث شد تمام ساختمان‌های آن به طور کامل بازرسی شود.

همچنین هفته گذشته وقوع یک حادثه باعث شد که یک پایگاه نظامی آلمان در شهر کلن موقتا تعطیل شود. مقام‌های آلمانی علیه این حادثه را خرابکاری در تامین آب این پایگاه اعلام کردند. ارتش آلمان سپس اعلام کرد که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آب این پایگاه آلوده نشده است.

ناتو پیشتر در مورد کارزار فعالیت‌های خصمانه توسط روسیه از جمله خرابکاری و حملات سایبری هشدار داده بود. روسیه همواره اتهامات ناتو را رد کرده است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در ماه ژوئن گفته بود که این ائتلاف نظامی شاهد اقداماتی بوده که حاکی از افزایش فعالیت نهادهای اطلاعاتی روسیه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید