پاتک پوتین به اوکراین؛ ادامه پیامدهای حمله به کورسک/ یک شهر مهم تصرف شد

کدخبر: ۶۶۹۱۷۶
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای این کشور موفق شدند کنترل شهرک اورلوفکا در جمهوری خلق دونتسک را به دست بگیرند.
پاتک پوتین به اوکراین؛ ادامه پیامدهای حمله به کورسک/ یک شهر مهم تصرف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: یگان‌های گروه نبرد تسنتر زروسیه کنترل شهرک اورلوفکا در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند.

این بیانیه می‌افزاید: نیروهای ارتش روسیه همچنین هفت ضدحمله نیروهای اوکراینی را در حومه شهرک‌های وزدویژنکا، رزوفکا، نووگورودسکویه و سرگئیفکا در جمهوری خلق دونتسک دفع کردند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، چهار موشک توچکا-یو و ۳۱ پهپاد پرتاب شده از سوی اوکراین نیز در ۲۴ ساعت گذشته سرنگون شده است.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید