لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور کلید خورد؟/ وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان داد

کدخبر: ۶۶۹۲۷۳
اقتصادنیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: تصمیم گیرنده در خصوص میزان تاثیر سوابق تحصیلی، شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور کلید خورد؟/ وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان داد

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته علی رمضانی مدیرکل سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) در پستی از احتمال تغییراتی در مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. او در این باره نوشته بود: «دانش آموزان عزیز و خانواده‌ها بزرگوار، جناب آقای ‎علیرضا کاظمی از زمان حضور در وزارت ‎آموزش پرورش در بحث ‎لغو قطعی تأثیر معدل با ‎شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال مذاکره است. انشالله خبرهای خوبی می‌شنویم.»

به گزارش اقتصادنیوز، تسنیم در این زمینه روز گذشته نوشت: «رایزنی‌های وزیر جدید آموزش و پرورش با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر مصوبه کنکوری و تأثیر سهم قطعی به سهم مثبت در حال انجام است. ساماندهی امتحانات نهایی در دوره متوسطه دوم، یکی از مواردی بود که کاظمی در برنامه ارائه شده خود به مجلس به آن اشاره کرده بود. کاظمی در برنامه پیشنهادی خود در بخش اقدامات فوری برای آموزش و پرورش متذکر شده بود: ساماندهی امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی دوره دوم متوسطه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش برای رضایت‌مندی خانواده‌ها و دانش‌آموزان مدنظر است.»

 

در ادامه مطلب تسنیم آمده بود: «برگزاری امتحانات نهایی در دوره متوسطه دوم که با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال اجراست، اعتراضات بسیاری را از سوی دانش‌آموزان به همراه داشت و اتفاقات امسال در برگزاری امتحانات نهایی همچون مشکلات پیش آمده در توزیع کارت امتحانات نهایی، دشواری سؤالات برخی دروس و تأخیر در اعلام نتایج استرس بسیاری را به دانش‌آموزان تحمیل کرد.»

به گزارش اقتصادنیوز و بر اساس مطلبی که امروز خبرگزاری مهر منتشر کرده است، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در این زمینه درباره لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور گفت: «این قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در این زمینه ما به عنوان منعکس کننده صدای دانش آموزان به این شورا عمل خواهیم کرد. زیرا تصمیم گیری در این زمینه در اختیار ما نیست ولی من دغدغه‌های دانش آموزان را شنیدم و قطعاً این موضوع را به شورا منتقل خواهم کرد. در نهایت تصمیم گیرنده و مرجع قانونی آن شورای عالی انقلاب فرهنگی است. قطعاً این شورا نیز به این امر رسیدگی خواهد کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید