فوری/ غضنفری از ریاست صندوق توسعه ملی استعفا داد

کدخبر: ۶۶۹۳۴۷
اقتصادنیوز: مهدی غضنفری رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی که پیش از این در دولت شهید رئیسی هم استعفا کرده بود، بار دیگر استعفا داد.
فوری/ غضنفری از ریاست صندوق توسعه ملی استعفا داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بنا به گزارش‌های رسیده به اکوایران، مهدی غضنفری رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهور، استعفای خود را تقدیم کرده بود.

هنوز علت استعفا مشخص نیست اما احتمالا این استعفا را باید روش معمول به‌منظور باز گذاشتن دست رئیس جمهور برای تمدید ماموریت فرد و یا تغییر او دانست.

بر اساس گزارش اکوایران، رئیس صندوق توسعه ملی پس این استعفا، ملاقاتی را با رئیس جمهور داشته که بعد از آن توئیتی را منتشر کرده است (عکس پایین).

توئیت

آنچه از این توئیت استنباط می‌شود آنست که رئیس جمهور با استعفای او موافقت نکرده و اینبار هم تیر غضنفری به سنگ خورده است!

به علاوه مطابق با آنچه غضنفری در این توئیت نوشته است، رییس جمهور عملکرد صندوق را مثبت ارزیابی کرده و سیاست‌های فعلی صندوق توسعه ملی را با نگاه توسعه‌ای خود و دولت چهاردهم هم‌جهت می‌داند. همچنین رئیس جمهور برای حل مشکلات حکمرانی در صندوق توسعه ملی قول مساعد داده است.

از وزارت در دولت احمدی‌نژاد تا ایده حکم‌رانی متعالی

بسیاری اسم غضنفری را وقتی شنیدند که در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد وزیر صمت شد. در سال‌های اخیر نیز او با حکم ابراهیم رئیسی به سمت عضو و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی منصوب شد.

غضنفری در سال‌های ریاست‌جمهوری حسن روحانی اما به تاسیس «مدرسه حکمرانی شهید بهشتی» رو‌آورد و آن جا بود که بیشتر بر مفاهیم و نظریات مربوط به حکمرانی متمرکز شد. 

غضنفری: شیوه حکمرانی زمینی و قابل تغییر است

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی معتقد است ارزش‌ها ثابت و بدون تغییر است، اما شیوه حکمرانی زمینی و قابل تغییر است.

او در گفت‌وگو چند ماه پیش با اکوایران توضیح داد که بسیاری از مسائل و چالش‌های کشور ریشه در شیوه حکمرانی دارد: «راهکارهایی که برای حل مسائل کشور انتخاب می‌کنیم از یک گسیختگی و بهم ریختگی آشکار رنج می‌برد که نشان می‌دهد، تئوری که براساس آن، این شیوه حکمرانی را برپا کردیم، محتاج مداقه و تعمق بیشتری است.»

غضنفری در آن گفت‌وگو تاکید کرده بود که «اهداف» حکمرانی را باید از متون دینی گرفت اما «شیوه‌ها» را خیر؛ بلکه این رجوع به تجربه بشری است که به ما نشان می‌دهد شیوه‌های کارآمد تامین اهداف چه‌ها هستند. او این مباحث خود را ذیل عنوان «حکمرانی متعالی» تعریف می‌کند.

این نگاه غضنفری با موضع پزشکیان درباره کار علمی و کارشناسی هماهنگ به نظر می‌رسد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید